ایجاد ۳۱ هزار فرصت شغلی جدید در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه از تحقق ۹۱ درصدی تعهد اشتغال استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۳۱ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی در بیستمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که به ریاست معاون اقتصادی استانداری در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، با اعلام این خبر، افزود: با اهتمام بالای دستگاه‌ها و نهادهای اشتغالزای استان کرمانشاه، از ابتدای سال جاری تعداد ۳۱ هزار و ۵۱۲ نفر اشتغال جدید ایجاد شده است.

وی افزود: بیشترین ایجاد اشتغال در دستگاه‌های اجرایی صنعت، معدن و تجارت با ثبت ۱۰ هزار فرصت شغلی، کمیته امداد امام خمینی(ره) با ثبت ۴ هزار ۹۵۰ فرصت شغلی و جهاد کشاورزی با ثبت ۳ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه کل تعهد ایجاد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ بر اساس سند توسعه اشتغال ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی تعیین شده، که ۹۱ درصد آن محقق شده است گفت: استان کرمانشاه با برنامه‌ریزی و پیگیری و اقدامات جهادی انجام شده در ثبت تعهدات مربوط به اشتغال استان در سامانه ملی رصد توسط دستگاه‌های اجرایی و با مشارکت بخش خصوصی از ضریب صحت ۷۶ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: سهم تسهیلات مشاغل خانگی در مرحله اول ۱۶۵ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۱۲۸ میلیارد آن با پیش‌بینی ۱۱۷۰ فرصت شغلی توسط ۸ بانک استان جذب شده است؛ بانک توسعه تعاون با جذب ۱۰۲ درصدی، بانک رفاه کارگران و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با جذب ۹۵ درصدی این تسهیلات بیشترین میزان جذب داشته اند.

احمدی در ادامه به برگزاری نخستین رویداد مردمی اشتغال در استان در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: نخستین رویداد مردمی اشتغال استان کرمانشاه به منظور توازن عرضه و تقاضای نیروی کار با تمرکز بر کلیه حوزه‌های صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی به ویژه در حوزه دانش‌بنیان و فناور با حضور کارآفرینان، کاریابی‌های غیردولتی استان و کارجویان در اواخر دی ماه برگزار می‌شود.

کد خبر: 67190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =