استان مرکزی ۲۴ درصد بیش از سهمیه ابلاغی شغل ایجاد کرده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه میزان تعهد امسال استان در بحث اشتغال ۱۰ هزار و ۹۹۶ نفر بوده است گفت: استان مرکزی در بحث اشتغالزایی ۲۴ درصد بیش از سهمیه، اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، جمشید امیدی با بیان اینکه میزان تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ ابلاغی به استان یک هزار و ۱۵۶ میلیارد بوده است افزود: ۱۷ بانک و ۱۱ نهاد و دستگاه مسئولیت پرداخت این تسهیلات را بر عهده دارند و تاکنون ۵۰ میلیون تومان از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی میزان تعهد استان در بحث اشتغال را ۱۰ هزار و ۹۹۶ نفر اعلام کرد و گفت: استان مرکزی در بحث اشتغالزایی ۲۴ درصد بیش از سهمیه، اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: تسهیلات اشتغال به میزان ۱۵۰ میلیون تومان با سود چهاردرصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

امیدی با اشاره به وضعیت حقوق معوق کارگران استان گفت: تا پایان آذرماه امسال میزان حقوق معوق کارگران استان ۱۹۷ نفر بوده، این در حالی است که در سال گذشته این رقم ۴۹۷ نفر بوده است.

وی افزود: میزان کارگاه‌های دارای حقوق معوق نیز در سال گذشته ۱۱ واحد بوده که امسال با کاهش ۱۷ درصدی به ۸ کارگاه رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان این که سامانه هوشمند جستجوی شغل در اختیار کارفرمایان و متقاضیان شغل است و اینها می‌توانند شغل مورد نظر خود را با ثبت درخواست در سامانه پیدا کنند، ادامه داد: در حال حاضر چالشی در استان در بحث شغل نداریم، فضاهای کارگاهی و کارگری استان به گونه‌ای است که اگر افراد بخواهند در این واحدها مشغول به کار شوند، به راحتی این بستر برای آنها فراهم است، مشکلی که وجود دارد فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که به دنبال کار اداری هستند، یکی دیگر از چالش‌ها هم وجود واحدهای بزرگ و قطب صنایع مادر است که اکثر افراد متقاضی کار در این واحدها هستند.

کد خبر: 67191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =