تحقق ۸۳ درصدی تعهد اشتغال گیلان در سال‌جاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه جاری، ۲۶ هزار و ۷۱۰ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت نام کرده‌اند که ۸۳ درصد این تعهد اشتغال در گیلان محقق شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، سیاوش آقاجانی از پرداخت تسهیلات اشتغال در بخش روستایی و عشایری برای ۵۰ طرح طی ۹ ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: ۵۹۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی ۲۰۰ نفر پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در بخش مشاغل خانگی تسهیلات ۶۰۳ میلیارد ریالی پرداخت کردیم، افزود: این تسهیلات برای ۸۷۱ طرح با پیش‌بینی اشتغالزایی ۱۱۸۳ پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان همچنین از صدور شش هزار و ۲۹۲ مجوز مشاغل خانگی خبر داد و گفت: طی این مدت ۷۴ نفر از آموزش‌های علمی، مهارتی و مقدماتی دانش‌آموختگان دانشگاهی(کارورزی) و ۱۱۷ نفر از مشوق‌های بیمه‌ای برخوردار شدند.

وی با اشاره به برگزاری ۱۱ رویداد ترویجی کارآفرینی توسط مراکز خدمات مشاوره کارآفرینی استان خبر داد و افزود: تعداد شش مجوز مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی، تعداد چهار مجوز مرکز شتابدهنده، تعداد چهار مجوز مرکز فضای کاری اشتراکی، تعداد دو مرکز کافه کارآفرینی و سه موافقت‌نامه فعالیت باشگاه کارآفرینان نوجوان در سال ۱۴۰۲ صادر شده؛ همچنین ۹۹ نهاد کارآفرینی دارای مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال فعالیت در استان گیلان هستند.

آقاجانی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ را ۳۲ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه جاری، ۲۶ هزار و ۷۱۰ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت نام کرده‌اند که ۸۳ درصد این تعهد اشتغال در گیلان محقق شده است.

وی یادآور شد: طرح پایش و نظارت بر عملکرد سامانه رصد اشتغال و طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات توسط مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی دارای صلاحیت و مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد و تاکنون بیش از ۵۰۰ طرح توسط پنج مرکز در گیلان مورد نظارت قرار گرفته است.

کد خبر: 67233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =