مقصد جدید پول‌های خارج شده از بورس مشخص شد

 روز سه‌شنبه «نوزدهم دی‌ماه» شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۲ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۵۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۲.۴۳۱ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۵۶ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن اما با کاهش هزار واحدی در محدوده ۷۵۸ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷.۷ میلیارد ورقه سهم طی ۴۱۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶.۷ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی صنایع مس ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک صادرات و پتروشیمی پردیس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای مخابرات ایران و معدنی و صنعتی گل‌گهر و کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۴۰ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶.۶ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۳۵۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۱۲ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای انتخاب الکترونیک آرمان، پخش البرز، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، صنعتی مینو و بهمن دیزل بیشترین تاثیر منفی و نمادهای نفت پاسارگاد، توسعه و عمران استان کرمان و شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که با رشدی ۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۳ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۶۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲۴۱ میلیارد تومانی در صندوق‌های درامد ثابت ثبت کرده اند.

رد پای خروج ادامه دار پول های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت را می‌توان در حباب قمیتی صندوق‌های طلا و رشد قیمت خودرو طی دو سه هفته گذشته پیدا کرد و همچنان به نظر این پول ها قصد آمدن به سمت سهام و حق تقدم را ندارند.

بازار امروز و کندل شاخص کل بورس نشان دهنده این موضوع بود که هر چند بازار فعلا شاید بالا نرود، ولی واقعا فروشندگان هم دیگر تمایلی به فروش ندارند و شاید مدتی بازار در محدوده‌های فعلی اذیت ‌کننده باشد، ولی با وضعیت فعلی خبری از افت شدید به نظر نخواهد بود.

کد خبر: 67238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =