دیدار معاون تعهدات بیمه‌ای اداره‌کل تامین‌اجتماعی البرز با مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت‌ومعدن

معاون تعهدات بیمه‌ای اداره کل استان البرز با مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان به منظور توسعه بیمه فراگیر خانواده ایرانی در محل اداره کل تامین اجتماعی استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان البرز، مهدی دشتی، معاون تعهدات بیمه‌ای اداره کل استان در این جلسه ضمن تشریح سیر تاریخی بیمه تامین‌اجتماعی در کشور گفت: در سال ۱۳۶۴ قالب بیمه‌ای تحت عنوان بیمه مشاغل آزاد و اختیاری در سازمان تعریف شد تا افرادی که شاغل نیستند بتوانند تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی قرار بگیرند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ در راستای توسعه پوشش بیمه‌ای، طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در قالب بیمه زنان خانه‌دار، دختران و دانشجویان مطرح شد تا همه این اقشار که شاغل در بخش‌های دولتی و خصوصی نیستند بتوانند با پرداخت حداقل حق بیمه از ۱۲ تا ۱۸ درصد تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات و تعهدات سازمان بهره‌مند شوند .

معاون تعهدات بیمه ای اداره کل استان البرز در ادامه به شرایط بیمه فراگیر خانواده ایرانی اشاره کرد و گفت: زنان خانه‌دار، دختران و دانشجویان می‌توانند در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند و اگر سن نامبردگان بیش از ۵۰ سال باشد به ازای هر سال مازاد سن باید یک سال سابقه بیمه داشته باشند .

وی در ادامه با اعلام این مطلب که در حال حاضر ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی در استان قرار دارند گفت: ما هم اکنون با ۴۷۵نفر از پرسنل در بخش بیمه‌ای به این مخاطبان ارائه خدمت می‌کنیم و ماهیانه مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان تحت عنوان هزینه‌های تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت، هزینه‌های پرسنلی و هزینه‌های درمانی توزیع منابع داریم.

دشتی در پایان ضمن اعلام آمادگی اداره کل تامین‌اجتماعی استان مبنی بر اعزام کارشناسان متخصص جهت آموزش و تشریح این طرح جهت جامعه هدف بسیج صنعت و معدن گفت: ما وظیفه اجتماعی خود می‌دانیم تا در جهت توسعه و ترویج بیمه فراگیر خانواده ایرانی قدم‌های مثبتی برداریم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

سرهنگ پاسدار یوسفی، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان البرز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی خود مبنی بر اطلاع‌رسانی طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از طریق این سازمان گفت: سازمان بسیج مهندسین همواره در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی قرار دارد و کوشیده است تا از مشکلات مبتلا به این واحد ها با هم‌افزایی با ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه بکاهد .

وی افزود: جهت تعاملات سازنده بین کارگاه‌های تولیدی و صنعتی در استان سلسه نشست‌هایی در قالب کارگروه تسهیل با سازمان‌های مرتبط برگزار می‌کنیم و از سازمان تامین‌اجتماعی نیز به عنوان یکی از حامیان اصلی تولید دعوت می‌کنیم تا در این نشست‌ها شرکت و نسبت به پاسخگویی به مسائل و مشکلات جامعه کار و تولید اقدام کنند.

یوسفی ضمن استقبال از بحث آموزش جامعه مخاطب خویش، اعلام آمادگی کرد تا نسبت به برگزاری این دوره های آموزشی با استفاده از پتانسیل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اقدام لازم صورت پذیرد.

کد خبر: 67255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =