۱۵۷ هزار کرمانشاهی تحت پوشش بیمه اجباری تامین‌اجتماعی هستند

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۴۱ درصد از جمعیت استان تحت پوشش تامین‌اجتماعی گفت: ۱۵۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه اجباری در استان هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، اسکندر کاکایی در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با مسئولان بسیج کارگری و کارخانجات کشور و استان گفت: حدود ۵۳ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و این سازمان دومین سازمان ارائه دهنده خدمات درمانی و بزرگترین صندوق بیمه‌گذار کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۴۱ درصد از جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش تامین‌اجتماعی هستند، ادامه داد: در یک سال گذشته ۸ هزار بیمه شده اجباری به جمع بیمه شدگان اضافه شده و هم اکنون ۱۵۷ هزار شده بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین‌اجتماعی استان هستند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی کرمانشاه بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار نفر از کارگران ساختمانی استان از مزایای بیمه تامین‌اجتماعی استفاده می‌کنند.

از برنامه‌های بسیج کارگری در حوزه کار و تولید حمایت می‌کنیم

مختار احمدی نیز در این نشست گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمانشاه از تحقق سیاست‌های بسیج کارگری و کارخانجات در حوزه کار و تولید، پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با فساد و تبعیض و هدایت و مهارت‌آموزی برای ارتقا سطح مهارت‌های دفاعی برای مقابله با تهدیدات به ویژه در حوزه کارگری حمایت می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تمام تلاش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان، کاهش مشکلات کارگری و کارفرمایی است افزود: در جلسات متعدد با نهادها و سازمان‌ها به دنبال برطرف کردن موانع پیش روی کارگران و کارفرمایان با حمایت بسیج کارگری و کارخانجات استان هستیم.

وی در ادامه به کاهش محسوس نرخ بیکاری فصلی در پاییز سال جاری در استان اشاره و بیان کرد: کاهش مداوم نرخ بیکاری فصلی در استان کرمانشاه، نشان از داشتن برنامه‌های مدون مجموعه تیم اقتصادی استان از جمله تدوین سند توسعه اشتغال است.

کد خبر: 67266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =