امضاء تفاهم‌نامه چند جانبه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران شاغل در اصناف قم

تفاهم‌نامه چند جانبه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران شاغل در اصناف قم، بین برخی از دستگاه‌های اجرایی استان امضا شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قم، ظهر امروز تفاهم‌نامه چند جانبه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران شاغل در اصناف قم بین وحید وزیری راد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، سعید کاویانی، معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، حسین غریب، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری، صادق میرئی، اداره کل بهزیستی استان، محمد تقی رجبی، سرپرست دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان و محسن زهرایی، نماینده هیات رئیسه اتاق اصناف استان منعقد شد.

در این نشست وزیری راد با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه جامعه کار و تولید، از جوانب گوناگونی حائز اهمیت است و در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای چند جانبه لازم بود فیمابین این اداره کل، معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اداره کل بهزیستی استان، دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان و اتاق اصناف استان درباره برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه اصناف با تاکید بر دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، مهارت‌های زندگی، فرزند پروری و سبک زندگی سالم به‌ویژه اصناف در معرض آسیب (رانندگان، آرایشگران، درودگران و..... منعقد شود.

وی افزود: جلوگیری از آسیب‌پذیری یک فرد در جامعه کار و تولید به‌عنوان رکن اصلی یک خانواده، نکته با اهمیت دیگری است و اهتمام بیشتری را می‌طلبد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که کارگران را ستون فقرات تولید نامیده‌اند، بیان کرد: وجود آسیب در جامعه کارگری به معنای اختلال در ستون تولید کشور است و وقتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این قشر گامی برداشته شود، در راستای رشد، رونق تولید و پویایی کشور عمل شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه آموزش، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سلامت روان که برای برخی از اصناف نیز در سال‌جاری برای نخستین‌بار برنامه‌ریزی و اجرایی شده است، گفت: ثمرات این آموزش‌ها و افزایش فعالیت مراکز بهداشتی بنگاه‌ها در کاهش حوادث ناشی از کار بروز یافته است.

کد خبر: 67267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =