۹۳ درصد افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی مستمری دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۵.۳ درصد معلولان کشور در استان زندگی‌ می‌کنند، گفت: ۹۳ درصد افراد تحت پوشش بهزیستی استان مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از فارس از تبریز، فرگل صحاف با بیان اینکه ۷۳ هزار و ۹۸۶ نفر مستمری‌بگیر در استان داریم که ۹۳ درصد افراد تحت پوشش ما، مستمری دریافت می‌کنند گفت: در آمار تعداد افراد ضایعه نخاعی یک هزار و ۵۱۰ نفر است که این عزیزان نه تنها از حق پرستاری بلکه از پوشش ۱۰۰ درصدی نیز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه امسال برای چهار و ۸۶۹ نفر حق پرستاری پرداخت شده است، بیان کرد: ماهانه ۱۰ میلیارد تومان فقط پرداختی حق پرستاری است و این یک چالش بسیار شدید بودجه‌ای برای ما محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: تعداد افراد معلول دارای دفترچه بیمه سلامت در استان ۵۱ هزار و ۷۲۹ نفر است و اگر بقیه معلولان جزو این دسته نیستند قطعا از جاهای دیگر بیمه شده‌اند.

وی به هزینه‌های پرداختی برای مناسب‌سازی منزل و خودرو اشاره کرد و افزود: برای ۷۰ نفر امسال این خدمات انجام گرفته است که این رقم در سال گذشته برای ۱۵۰ نفر بود.

صحاف با تاکید بر اینکه وسایل کمک توانبخشی جزو چالش‌های ما بود ولی الآن این مشکل حل شده است اضافه کرد: ۴۳۳ مورد ویلچر، ۲۵۰ مورد تشک مواج، یک‌هزار و ۵۱ مورد سمعک، ۶۰ مورد صندلی حمام، ۶۸۰ مورد عصا و ۳۱ هزار قلم باطری سمعک امسال برای معلولان تحت پوشش بهزیستی اعطا شده است.

وی یادآور شد: همچنین ماهانه برای ۹ هزار و ۷۶۲ نفر با پرداختی جهت وسایل کمک بهداشتی داریم.

کد خبر: 67268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =