زنجان در نرخ مشارکت اقتصادی زنان رتبه نخست کشور را دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: این استان در نرخ مشارکت اقتصادی زنان با ۲۲.۵ درصد رتبه نخست کشور را دارد و این رقم در میانگین کشوری ۱۳ درصد گزارش شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، طیب جعفری با بیان اینکه استان زنجان در شاخص‌های مربوط به بازار کار بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران، رتبه‌های خوبی در بین استان ها دارد گفت: بیشترین نرخ مشارکت نیروی کار در فعالیت‌های اقتصادی با ۵۱.۵ درصد متعلق به استان زنجان است.

جعفری افزود: بر اساس این شاخص جایگاه استان در تابستان سال ۱۴۰۱ نیز اول بوده است و متوسط این نرخ برای کل کشور در تابستان سال جاری ۴۱.۶ درصد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس گزارش نتایج آمارگیری نیروی کار برای تابستان سال ۱۴۰۲ توسط مرکز آمار ایران، ‌زنجان بیشترین مشارکت نیروی کار، بیشترین نسبت اشتغال در فعالیت‌های اقتصادی و کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت)، عبارت از نسبت جمعیت فعال(شاغل و بیکار) به جمعیت در سن کار است، نرخ مشارکت اقتصادی به متغیرهایی چون جمعیت فعال و جمعیت در سن کار که در دل خود جمعیت غیر فعال را نهفته دارد بستگی دارد.

کد خبر: 67390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =