صادرات ۱۴ میلیون دلاری کالا توسط تعاونی‌های استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از صادرات ۱۴ میلیون دلاری کالا به کشورهای مختلف جهان توسط تعاونی‌های استان مرکزی در ۹ ماه امسال خبر دادند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، جمشید امیدی با بیان اینکه کالاهای صادراتی شرکت‌های تعاونی استان مرکزی به مقاصد کشورهای مختلف از جمله عراق، پاکستان، ارمنستان، روسیه، عمان، برزیل، تونس، هلند و کشورهای اروپایی انجام شد افزود: بیشترین صادرات صورت گرفته شرکت‌های تعاونی این استان در این مدت در بخش گل و گیاه آپارتمانی و شاخه بریده، پوکه آمپول، مواد شیمیایی و معدنی، ایزوگام و فرش بوده است.

وی ادامه داد: ۲۹ شرکت تعاونی جدید در گرایشات مختلف نیز از ابتدای امسال تاکنون در این استان با ۹۹۶ فرصت شغلی ایجاد شده است.

امیدی با بیان اینکه، ۱۸ کمیته در این مدت برای ساماندهی تعاونی‌های مشکل‌دار استان مرکزی برگزار شد، گفت: نظارت بر اقدامات منجر به طرح طبقه‌بندی مشاغل در ۱۶ کارگاه‌ مشمول قانون کار، ۱۱۲ نظارت ایمنی و حفاظت فنی دستگاه‌ها و تجهیزات بنگاه‌های اقتصادی، نظارت و پایش ۱۳ هزار و ۶۹۳ فرصت شغلی ایجاد شده در سال جاری و بررسی مشکلات هشت بنگاه اقتصادی دارای حقوق معوق از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان مرکزی در ۹ ماه امسال به سه هزار و ۶۰ نفر رسید و ۴۷۰ نفر نیز از این افراد برای دریافت آموزش‌های تخصصی به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

پنج هزار و ۸۷۱ شرکت تعاونی در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و ۹۴۸ تعاونی فعال است و بقیه راکد یا غیر فعالند.

کد خبر: 67412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =