کاهش ۴۰ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان شمالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی گفت: وقوع حوادث ناشی از کار استان در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل ۴۰ درصد کاهش یافت که این امر نشان از اهتمام برای انجام اقدامات پیشگیرانه در کارگاه‌ها دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، مهدی اسلام خواه با بیان این مطلب گفت: ۴۰۱ مورد حادثه ناشی از کار در استان در دو سال گذشته در کارگاه‌های استان ثبت شد که این رقم در دو سال ماقبل دولت سیزدهم ۶۷۲ مورد گزارش شد.

وی با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی فوتی ناشی از کار در استان در دولت سیزدهم افزود: شمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار در استان در دو سال گذشته ۱۶ نفر و در دو سال ماقبل این دولت ۳۹ نفر ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی گفت: ۱۹ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های استان در دو سال گذشته انجام شده و ایمنی این مکان‌ها مورد رصد و پایش قرار می گیرد، در این مدت ۸۷ نفر از کارفرمایان متخلف به علت رعایت نشدن نکات امینی محل کار به مراجع قضایی معرفی شدند همچنین ۵۹ کارگاه ساختمانی هم در این مدت به علت ناایمن بودن کارگاه، پلمب شد.

اسلام خواه درباره بهره‌مندی کارگران از مزایای مشاغل سخت و زیان آور در استان گفت: دو هزار و ۹۰۰ مورد تقاضا برای بهره‌مندی از قانون مشاغل سخت و زیان آورد در دو سال گذشته به دست رسید که یک‌هزار و ۵۰۰ مورد مورد موافقت قرار گرفت.

کد خبر: 67435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =