طلا و سکه همچنان گران می‌شود؟

رئیس اتحادیه طلافروشان بر این نکته تاکید دارد که قیمت طلا تابعی از موضوعات متعدد است و در حال حاضر نمی‌توان به پیش‌بینی قیمت‌های این بازار در ماه‌های آتی پرداخت.

نادر بذرافشان در گفتگو با آتیه‌آنلاین، در پاسخ به این سئوال که آیا روند افزایشی قیمت طلا همچنان ادامه خواهد داشت یا طرح‌هایی مانند فروش شمش از سوی مرکز مبادله ارز و طلا منجر به کنترل قیمت‌ها در این بازار می‌شود، گفت: از اواسط هفته گذشته به واسطه افزایش قیمت اونس جهانی و از سوی دیگر برخی تنش‌های سیاسی در سطح منطقه نرخ طلا روندی صعودی در پیش گرفت، به گونه‌ای که شنبه این هفته شاهد بودیم نرخ طلا و سکه به بالاترین حد خود رسیده است.

وی ادامه داد: در این روز قیمت سکه به بیش از ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید و قیمت طلا نیز به اوج رسید اما با توجه به طرح‌های دولت و بانک مرکزی و اعلام اخباری در زمینه ضرب و عرضه سکه جدید و بدون تاریخ یا اعلام خبر فروش شمش طلا از سوی مرکز مبادلات طلا و ارز قیمت‌ها تا حدی کنترل شد و این تصمیمات منجر به این شد که قیمت طلا و سکه از آن نقطه اوج فاصله بگیرد.

بذرافشان همچنین به آغاز فروش شمش‌ طلا از سوی مرکز مبادلات طلا و ارز که قرار است از ساعت ۱۲ امروز (چهارشنبه، ۲۷ دی) انجام شود اشاره کرد و آن را راهکار خوبی دانست که باعث می‌شود سازندگان و فعالان این صنعت بتوانند طلای مورد نیاز خود را بجای واسطه مستقیم از سوی این مرکز خریداری کنند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، نقره و سکه این تصمیم بانک مرکزی را اقدامی موثر خواند و گفت: این روند می‌تواند در کنترل قیمت طلا نقش داشته باشد.

وی درباره تبعات افزایش قیمت طلا بر فعالیت‌ واحدهای این صنف توضیح داد: طی ماه‌های گذشته متاسفانه نوعی رکود بر بازار طلا حاکم بوده و تنها برای چند روز به مناسبت روز مادر همکاران ما با فروش بهتر مواجه بودند و حال نیز با بالا رفتن قیمت‌ها همچنان همان رکود بر فعالیت‌های صنف حاکم است.

این فعال صنفی در پایان با تاکید بر اینکه به دلیل تاثیر فاکتورهای مختلف نمی‌شود به پیش‌گویی قیمت طلا پرداخت، گفت: باید دید قیمت انس جهانی، تعاملات سیاسی و نرخ ارز در ماه‌های پیش رو در چه شرایطی قرار دارند و وضعیت عرضه و تقاضا به چه سمت می‌رود.

کد خبر: 67469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =