نقش صندوق کارآفرینی امید در توسعه اشتغال پایدار روستایی

مدیر نوآوری و پیشرفت دانش بنیان صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق طرح‌هایی را به منظور توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر کشور در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش آتیه آنلاین، غروی مدیر نوآوری و پیشرفت دانش بنیان صندوق کارآفرینی امید در همایش توسعه روستایی در اقتصاد ملی گفت: صندوق کار آفرین امید از سال ۹۶ به عنوان عامل اجرایی قانون توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، نقش آفرینی می‌کند و به همین منظور طرح‌هایی برای توسعه کسب و کار در روستا در دستور خود قرار داده است.

غروی افزود: از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح هر روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و طرح جدید روستای نوفن اشاره کرد.

وی هدف از اجرای طرح روستای نوفن را انتقال فن آوری به کسب و کارها در روستا عنوان کرد و گفت: طرح روستای "نوفن" به منظور انتقال فناوری و تکنولوژی به کسب و کارهای روستایی در سطح کشور اجرایی شده است، و ایده پردازان این طرح امیدوارند با اجرای آن، اشتغال پایدار و پیشگیری از روند فزاینده مهاجرت در روستاها تحقق شود.

مدیر نوآوری و پیشرفت دانش بنیان صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه: در کشور برای سال ۱۴۰۲ رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش بینی شده است گفت: از این ۸ درصد، ۴ درصد رشد اقتصادی مربوط به افزایش بهره وری در کسب و کارها است که بخش مهمی از افزایش تولید مربوط به کسب و کارهای روستایی است.

غروی در ادامه گفت: اکنون آسیب‌ها و مشکلاتی که در کسب و کارهای روستایی وجود دارد، بهره گیری از فن آوری‌های قدیمی است که باعث می‌شود هزینه تمام شده تولید کسب و کار را بسیار بالا ببرد، از این رو انتقال فن آوری نوین به این کسب و کارها اهمیت زیادی دارد.

وی تاکید کرد: در این همایش ضمن مرور تجربیات کشورهای مختلف، در بحث توسعه روستایی و انتقال فناوری از مدل بومی خودمان در این موضوع نیز رونمایی کرده ایم.

وی در پایان به چالش‌های اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: عدم بهره گیری از ظرفیت منطقه در کسب وکار، عدم استفاده از فناوری نوین، عدم توجه به زنجیره تکمیل کننده کسب و کار و زنجیره تولید و هزینه بالا نیروی انسانی کارآمد، از جمله مشکلات اشتغال روستایی است.

کد خبر: 67564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =