ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۲۲ هزار گیلانی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از ارائه آموزش‌های مهارتی به ۲۲ هزار و ۲۵۹ نفر در استان طی ۹ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، کاظم پورنصیری در این باره گفت: در این مدت در بخش مراکز ثابت شهری هشت هزار و ۶۹۵ نفر به میزان یک ‌میلیون و ۷۸۴ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

وی با بیان این‌ که در بخش کارگاه سیار شهری نیز یک هزار و ۵۳۶ نفر در قالب ۲۳۸ هزار و ۸۵۰ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند، افزود: مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای در ۲۱ مرکز دولتی از آموزش‌های مهارتی برخوردار می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان بیان کرد: در مراکز فنی و حرفه‌ای استان در ۴۵۰ حرفه آموزشی در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر به علاقه‌مندان آموزش‌های مهارتی ارائه می‌شود.

پورنصیری با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان گیلان در راستای توانمندسازی افراد فاقد مهارت جویای کار با همکاری بخش خصوصی گفت: در این مدت یک هزار و ۳۳۷ نفر در قالب افزون بر ۳۰۰ هزار نفر ساعت از آموزش‌های مهارتی برخوردار شدند.

وی افزود: طرح نخلستان برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باهدف ارتقای ظرفیت اشتغال‌پذیری آنان از طریق اجرای دوره‌های مهارتی در حوزه نوآوری، کارآفرینی فناوری‌های نوین یا دانش‌بنیان و طرح کهاد نیز باهدف آشنایی دانشجویان با مهارت‌های متناسب با نیاز بازار کار رشته تحصیلی آن‌ها امسال به اجرا درآمد.

پورنصیری گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان، دانش‌آموزان، ساکنان مناطق روستایی، معتادان بهبودیافته و سربازان وظیفه از دیگر اقدامات فنی و حرفه‌ای گیلان در حوزه آموزش است.

وی با بیان این که علاقه‌مندان به‌صورت حضوری و غیرحضوری با مراجعه به سایت آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان به آدرس http://www.gilantvto.ir/fa/default.aspx می‌توانند برای بهره‌مندی از آموزش‌های مهارتی اقدام کنند، افزود: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای برای دو گروه شامل شاغلان برای ارتقاء مهارت و جوانان برای کارآفرینی و کسب مهارت انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اهمیت فراگیری آموزش‌های مهارتی بیان کرد: مهارت‌افزایی و کسب آموزش‌های مهارتی می‌تواند راهکار برون‌رفت از معضل بیکاری باشد.

۲۰ مرکز دولتی و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در گیلان فعال هستند.

کد خبر: 67568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =