کاهش ۱۵ درصدی حوادث ناشی از کار در استان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از کاهش ۱۵ درصدی حوادث ناشی از کار در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای ۱۶ بازرس کار فعال است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷ هزار مورد بازرسی انجام گرفته است که از این تعداد بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مورد، بازرسی‌ها از کارگاه های پرخطر بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تشدید نظارت و بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار به منظور افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و ارتقای ایمنی و سلامت شغلی از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده، افزود: افزایش نظارت مستمر برکارگاه‌های مشمول، نتایج ملموس و مطلوبی را به همراه داشته، به طوریکه ۱۵ درصد حوادث ناشی از کار در استان کرمانشاه کاهش یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه مهم‌ترین و اساسی‌ترین روش کاهش رفتارهای غیر ایمن را آموزش کارگران و کارفرمایان در زمینه ایمنی و بهداشت کار دانست و گفت: بیشتر حوادث ناشی از کار به علت رفتارهای غیرایمن و خطاهای انسانی است که علاوه بر این اداره کل، دستگاه‌های وظیفه مدار به ویژه شهرداری و راه و شهرسازی نیز در اجرایی قوانین و مقررات جاری کشور نقش بسزایی داشته‌اند.

احمدی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حسب وظیفه خود در قالب اداره بازرسی کار وظیفه صیانت از نیروی انسانی شاغل در کارگاه را به عهده دارد، ادامه داد: این اداره کل برنامه‌های آموزشی خود را با همکاری مجریان آموزشی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی بهداشت کار وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان به انجام می‌رساند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از یک هزار و ۴۵۰ مورد درخواست متقاضیان تطبیق مشاغل سخت و زیان‌آور در کمیته بدوی و تجدید نظر بررسی شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون از یک هزار و ۱۱۰ مورد از این درخواست‌ها، در محل کارگاه تحقیق به عمل آمده و گزارش کارشناسی تهیه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه صیانت از نیروی کار از جمله اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و افزود: در این باره کمیته حفاظت فنی در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر به منظور حفاظت از نیروی کار تشکیل شده که ضمن خودارزیابی در کارگاه، از نیروی کار و سرمایه‌های مجموعه صیانت می‌کنند.

احمدی در پایان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۶ کمیته حفاظت فنی شرکت‌های تولیدی و خدماتی مورد تائید این اداره کل قرار گرفته است.

کد خبر: 67573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =