خروج سنگین پول از بورس در سایه نزول پی درپی

روز یکشنبه «اول بهمن ماه» شاخص کل بورس با کاهش نزدیک به ۱۴ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۵۳ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۱۳.۷۱۶ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۵۳ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افت ۱۰.۰۳۱واحدی در محدوده ۷۴۴ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸.۹ میلیارد ورقه سهم طی ۳۶۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۱ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت تهران، ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری غدیر و نفت بهران بیشترین تاثیر منفی و نماد ذوب‌آهن اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی و پتروشیمی بوعلی سینا بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۳۷۱ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۱۲.۱ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۳۳۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۰.۹ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت ونمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریاساسول، صبا فولاد خلیج فارس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، فولاد هرمزگان جنوب و پالایش نفت لاوان بیشترین تاثیر منفی و نمادهای پویا زرکان آق دره، آ. اس. پ و سرمایه گذاری سبحان بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که بازار سهام امروز هم مطابق دیروز تحت تاثیر اخبار پالایشی‌ها منفی سنگینی را تجربه کرد، با اینکه پالایش نفت بندرعباس اعلام کرد که این ابلاغیه تاثیر خاصی بر سودسازی این نماد ندارد، ولی باز هم بازار به این خبر مثبت واکنش خاصی نشان نداد. البته خیلی از تحلیل‌گران معتقدند که این ابلاغیه درصد زیادی از سود صنعت پالایشگاهی را کاهش می‌دهد.

ارزش معاملات نیز با اینکه منفی عمیقی ر را بورس تجربه کرد؛ ولی رشد خاصی را به ثبت نرساند و عدد ۴.۹ هزار میلیارد تومان را رقم زد. امروز خروج پول خاصی از صندوق‌های درآمد ثابت ثبت نشد، ولی خروج پول از سهام و حق تقدم همانند روزهای گذشته سنگین بود.

کد خبر: 67579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =