انتخاب بیمارستان تامین‌اجتماعی دکتر غرضی اصفهان به‌عنوان بیمارستان سبز

در مراسمی که به مناسبت هفته هوای پاک با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان و استاندار در محل استانداری برگزار شد از بیمارستان دکتر غرضی به‌عنوان بیمارستان سبز تجلیل شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌ عمومی بیمارستان دکتر غرضی اصفهان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این مراسم گفت: صنایع سبز برگزیده بر اساس شاخص‌هایی مانند مصرف انرژی، ارتقای سطح دانش و فرهنگ محیط زیستی، جایگزینی انرژی‌های پاک و اخذ گواهینامه‌های مربوطه انتخاب شده‌اند.

احمدرضا لاهیجان‌زاده افزود: امسال ۳۰۵ واحد صنعتی، خدماتی و معدنی در کشور متقاضی شرکت در رقابت انتخاب واحدهای سبز بودند که از بین آنها، چهار واحد برگزیده سبز، ۲۴ واحد صنعتی سبز، هشت واحد خدماتی سبز و یک واحد معدنی سبز انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه ۵۸ واحد نیز در استان اصفهان متقاضی شرکت در این رقابت بودند، ادامه داد: ۲۲ واحد از بین آنها شامل ۱۷ واحد صنعتی، چهار خدماتی و یک معدنی به سازمان حفاظت محیط زیست کشور معرفی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان با بیان اینکه ۹ درصد از متقاضیان شرکت در رقابت صنایع سبز کشور از استان اصفهان بودند تاکید کرد: ۳۵ درصد از منتخبان کشوری از اصفهان بودند و این استان رتبه نخست صنایع سبز کشور را کسب کرد.

لاهیجان‌زاده با بیان اینکه ۶ واحد صنعتی، یک واحد خدماتی و یک واحد معدنی سبز و یک واحد برگزیده از بین منتخبان سراسری از استان اصفهان بودند گفت: ۲ واحد صنعتی و ۲ واحد خدماتی از استان اصفهان نیز شایسته سپاس در کشور شدند.

استاندار اصفهان نیز در این مراسم گفت: آموزش مباحث محیط زیست باید به‌طور جدی در دستور کار قرار گیرد و حتی از مقاطع دبستان آغاز شود.

رضا مرتضوی با بیان اینکه ما باید اهمیت محیط زیست را به نسل آینده آموزش دهیم، افزود: صنایع سبز، الگوهای برگزیده برای سایر واحدهای صنعتی و تولیدی هستند اما در کنار معرفی و تجلیل آنها باید زمینه حساس‌سازی سایر واحدها و بنگاه‌های اقتصادی نسبت به مقوله محیط زیست نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: لازم است در یک برنامه منسجم برای حساس‌سازی واحدهای صنعتی، اعتمادسازی میان واحدها و حوزه‌های محیط زیستی و فراهم کردن شرایط ارزیابی و آموزش آنها اقدام شود.

مرتضوی بیان کرد: اگر برای حساس‌سازی و اعتمادسازی واحدهای صنعتی در زمینه محیط زیست کار شود تعداد بنگاه‌های اقتصادی سبز به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

در پایان این نشست از ۲۲ واحد برگزیده در حوزه محیط زیست تقدیر به عمل آمد و لوح تقدیر بیمارستان دکتر غرضی اصفهان به دکتر حمیدرضا گلکار سرپرست بیمارستان اهدا شد.

صنایع سبز به واحدهایی گفته می شود که در تولید خود روش‌های سازگار با محیط زیست را به کار می‌گیرند یا محصولات یا خدمات سازگار با محیط زیست تولید و ارائه می کنند.

کد خبر: 67605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =