خریدهای پر حجم حقوقی‌ها، نشان از تغییر روند بورس دارد

 روز دوشنبه «دوم بهمن ماه» شاخص کل بورس با کاهش نزدیک به ۷ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۴۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۶.۶۶۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۴۷ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افت ۴.۵۲۷ واحدی در محدوده ۷۳۹ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸ میلیارد ورقه سهم طی ۴۸۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۶ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، گروه مپنا، ایران خودرو، صنعتی و معدنی گل‌گهر، کشتیرانی جمهوری اسلامی و پتروشیمی پارس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی پردیس و مخابرات بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۱۴۷ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۸.۵ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۴۱۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریاساسول، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی زاگرس، فولاد غدیر ایرانیان و پتروشیمی تندگویان بیشترین تاثیر منفی و نمادهای ایران خودرو دیزل، شهر سازی و خانه سازی باغمیشه و بهار رز عالیس چناران بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که دیروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم ۴.۹ هزار میلیارد تومان بود که امروز با افتی ۵۰۰ میلیارد تومانی به رقم ۴.۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها دیروز و امروز ۱۳۰۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و امروز تراز مثبت ۱۸۸ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند که دیروز این رقم مثبت ۲۸۶ میلیارد تومان بود.

طی سه روز کاری گذشته حقوقی‌های بزرگ بازار خرید های سنگنیی هم از حقیقی‌ها و هم از حقوقی‌های خرد بازار انجام داده‌اند، که از تراز منفی سنگین سه روز اخیر حقیقی‌ها در سهام و حق تقدم مشخص است. این موضوع اگر منجر به برگشت بازار هم نشود، حداقل یک مثبت کوتاه مدتی به نظر در بازار ایجاد خواهد کرد.

توجه به این نکته هم باید داشت که معمولا در برگشت‌های بازار سهام و در انتهای لگ‌های نزولی همیشه شاهد خریدهای سنگین حقوقی‌های بزرگ بازار و ثبت تراز منفی سنگین توسط حقیقی‌ها بوده‌ایم. هرچند این روزها بازار با ابهامات زیادی روبرو است.

کد خبر: 67618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =