سایه ترس بر سر بورس تهران

روز شنبه «هفتم بهمن ماه» شاخص کل بورس با افزایش نزدیک به ۴ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۲۵ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با رشد ۳.۳۴۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افزایش ۵.۳۸۴ واحدی در محدوده ۷۳۳ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۷ میلیارد ورقه سهم طی ۳۴۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۵ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای شرکت‌صنایع ملی مس، فولاد مبارکه اصفهان و عمران و توسعه فارس و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای کشتیرانی جمهوری اسلامی، پتروشیمی پارس، صبا تامین، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و سپید ماکیان بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افزایش ۲۱۴ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶.۴ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۵۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۱۹ هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و نمادهای فولاد هرمزگان جنوب، فولاد ارفع، گروه‌ انتخاب الکترونیک آرمان، مدیریت انرژی امید تابان هور، معدنی زغال سنگ پروده طبس، خدمات بندری سینا، کشتیرانی دریای خزر و بهار رز عالیس چناران بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای توسعه سامانه ی نرم افزاری نگین و پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

بورس تهران این روزها همچنان در رخوت به سر می‌برد و علیرغم اینکه در دو روز معاملاتی اخیر، بازار سهام متعادل شده، اما همچنین ترس در معاملات وجود دارد. این‌درحالیست که دلار همچنان در بازار آزاد به پیشروی خود ادامه می‌دهد و در حال حاضر در محدوده ۵۶ هزار تومانی قرار دارد. باید دید این روند تا چه زمانی در بازار سهام باقی خواهد ماند، وضعیتی که به طور قطع خوشایند سرمایه‌گذاران این بازار نیست.

کد خبر: 67734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =