پرداخت بیش‌ از ۵۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در خراسان‌شمالی طی دو سال گذشته

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی از پرداخت بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در دولت سیزدهم در این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، علی فیروزه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ برای یک‌هزار و ۶۰ طرح پرداخت شده است گفت: در مدت فعالیت دولت سیزدهم با هدف ایجاد اشتغال، ۵۱ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به بیش از ۷ هزار و ۳۸۶ طرح در خراسان شمالی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اهمیت رونق مشاغل خرد و خانگی در ایجاد اشتغال به عنوان یکی از ارکان مهم شکوفایی اقتصاد خانواده‌ها افزود: در زمینه تسهیلات مشاغل خرد و خانگی طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیش از ۹۷۵ میلیارد ریال به یک هزار و ۵۸۷ طرح پرداخت شده که این میزان در سال ۱۴۰۲ مبلغ یک هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال برای یک هزار و ۴۷۴ طرح بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی بیان کرد: از محل اعتبارات مربوط به مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به استان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ۶۰ طرح اقتصادی پرداخت شده و پرداخت از منابع مذکور همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در زمینه تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان اختصاص یافته که طرح‌های مشمول به بانک‌ها معرفی و تاکنون ۷۷۰ میلیارد ریال برای ۹۵ طرح نیز پرداخت شده است.

فیروزه ادامه داد: تسهیلات حوزه جزء ۴ تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ میزان ۹ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال برای استان تخصیص یافته که ۷۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به سه هزار و ۱۱۰ طرح پرداخت شده است.

وی درباره ابلاغ اعتبارات سال مالی جاری در قالب تبصره ۱۸ جزء ۳ نیز یادآور شد: تسهیلات تبصره ۱۸ جزء ۳ در سال ۱۴۰۲ در استان ۱۰ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال است که فرایند معرفی به بانک و پرداخت از طریق سامانه جامع اشتغال در حال انجام است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی بیان کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم توجه به احیا واحدهای تولیدی راکد و مشکل‌دار است که این مهم برای ۳۹ طرح در قالب نهضت احیا از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و با عاملیت صندوق کارآفرینی امید در حال انجام است.

کد خبر: 67743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =