۲۴ درصد ساختمان‌های پرخطر نمای کامپوزیت دارند

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نباید نسبت به ۲۴ درصد ساختمان‌های پرخطر که نمای کامپوزیت دارند، بی‌توجه بود،گفت: باید هرچه سریع تر در این زمینه وارد عمل شد.

به گزارش آتیه آنلاین، علیرضا نادعلی پس از استماع گزارش رئیس سازمان آتش نشانی در مورد حریق بیمارستان گاندی بیان کرد: امروز در رسانه‌های ضد ایرانی در خصوص حوادث ابتدایی مباحث حاشیه‌ای و بی ربط مطرح می‌شود؛ اما یکی از ویژگی های مثبت سازمان آتش نشانی این است که از لحظات اول در محل حوادث حضور دارد و روایت درستی خلق می‌شود.

او با تأکید بر اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای خرید تجهیزات سازمان آتش نشانی پیش بینی شده بود،گفت: تا ۱۵ اردیبهشت فرصت وجود دارد که از این اعتبار استفاده شود و سال آینده نیز در بودجه همین روند را طی خواهیم کرد.

در ادامه ناصر امانی نیز با تأکید بر اینکه نباید نسبت به ۲۴ درصد ساختمان‌های پرخطر که نمای کامپوزیت دارند، بی توجه بود،افزود: باید هرچه سریع تر در این زمینه وارد عمل شد.

در ادامه رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: کمیسیون خدمات شهری طرح یک فوریتی را آورده که پیشنهاد داده شده است که سازمان آتش نشانی نیز در «کمیته نما» شهرداری تهران حضور داشته باشد تا نظر خود را در این خصوص ارائه دهد.

مهدی چمران افزود: در «کمیته نما» اساتید معماری حضور دارند اما حالا با حضور آتش نشانی، کارشناسان می توانند با حضور در این جلسات در مورد نمای ساختمانها صحبت کنند، البته من در مورد نمای کامپوزیت صحبت نمی‌کنیم؛ اما دیدید که به واسطه این نما، حریق«شوره می کرده» و پایین می ریخت و اگر این نما نبود با وجود اینکه سیستم آب افشان در اتاقها نبود حریق در همان اتاق ها می ماند و سرایت نمی‌کرد؛ اما وقتی حریق به نما گرفت دیگر حریق شعله ور شد.

چمران با بیان اینکه در این ساختمان خطرات زیادی وجود داشت، گفت: انبارهایی از تخته و چوب در این بیمارستان وجود داشت و اگر آتش به اتاق ها و انبارها سرایت می کرد، آتش سوزی گسترده تر می شد.

یک فوریت پیشنهاد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با ۱۹ رأی مبنی بر حضور سازمان آتش نشانی در «کمیته نما» با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

کد خبر: 67753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =