پرداخت تسهیلات اشتغال به بیش از ۲ هزار مددجوی بهزیستی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از پرداخت ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای ۲ هزار و ۲۱ نفر از مددجویان این مجموعه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرگل صحاف در نشست هماهنگی با مدیران بانک‌های استان، خواستار همکاری‌های بیشتر و تنگاتنگ بانک‌های عامل برای پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان بهزیستی شد و افزود: طی امسال این همکاری‌ها روند رو به رشد و بهبودی به خود گرفته است.

وی همکاری مطلوب بانک‌های عامل با بهزیستی را منجر به نتایج مطلوب ارزیابی از عملکرد بانک‌ها دانست و بیان کرد: عملکرد آذربایجان شرقی در زمینه پرداخت اعتبارات اشتغال‌زایی در سال جاری بیش از ۸۲ درصد است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در ادامه گفت: عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از مهمترین عوامل موثر در اجرای برنامه‌های توانمندسازی و اشتغالزایی مددجویان بهزیستی است و امیدوار هستیم پرداخت باقی مانده اعتبار بند ب تبصره ۱۸ توسط بانک‌های مربوطه هرچه زودتر انجام شود.

وی هدف از برگزاری نشست‌های مشترک با مدیران بانک‌های عامل استان را تسریع و رفع موانع و مشکلات روند پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اعلام و بیان کرد: با توجه به شرایط و نوع اعتبار تخصیصی و سامانه‌ای شدن و تغییر در روند پرداخت تسهیلات، اجرا و پیگیری برنامه‌های اشتغال‌زایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

پرداخت مستمری به ۹۳ درصد افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی

صحاف با اشاره به اینکه در گذشته یکی از مهمترین و بزرگترین مشکلات سازمان بهزیستی مربوط به تامین و پرداخت مستمری افراد تحت پوشش بود، یادآور شد: اکنون هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد و تمام حق و حقوق افراد به موقع پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۹۳ درصد مجموع افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی مستمری دریافت می‌کنند که آماری معادل ۷۳ هزار و ۹۸۶ نفر را شامل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی مجموع افراد مستمری‌بگیر بهزیستی آذربایجان شرقی را ۸۰ هزار و ۹۰۵ خانوار اعلام و بیان کرد: هم اکنون تعداد ۱۸۰ نوع خدمت از سوی بهزیستی در قالب ۵۵۷ مرکز با یک‌هزار و ۹۱۱ نیروی انسانی برای افراد تحت پوشش ارائه می‌شود.

کد خبر: 67780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =