هزینه ۱۱ هزارمیلیارد ریالی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی کردستان برای بیمه‌شدگان استان

مدیر درمان تامین‌اجتماعی کردستان گفت: ۱۱ هزارمیلیارد ریال در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم برای بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی در استان در سال جاری هزینه شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، شیرزاد قادرپور اقدم در نشست خبری در سنندج به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت و با بیان اینکه مدیریت درمان تامین‌اجتماعی به عنوان اولین خریدار خدمت و دومین ارائه دهنده خدمات در بخش درمان مستقیم و غیرمستیم در کشور به شمار می‌رود گفت: ۱۱ هزارمیلیارد ریال در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان در سال جاری هزینه شد.

وی افزود: از نظر کمی و کیفی مراکز درمانی این مدیریت در سال جاری کارنامه قابل قبولی داشت؛ از نظر درجه اعتباربخشی رتبه یک را در سطح مدیریت درمان استان داشتیم و از نظر عملکردی نیز با افزایش قابل توجهی روبرو بودیم.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی کردستان سیاست مدیریت درمان استان را سطح‌بندی مراکز، کاهش پرداخت هزینه از جیب، راهبردی خدمات، اجرای نسخه نویسی الکترونیک و پزشک خانواده اعلام کرد و افزود: امسال تا پایان آذر، ۹۴۳ هزار و ۷۷۱ نفر به صورت سرپایی در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی استان پذیرش و درمان شدند.

وی با اشاره به ارائه خدمات پاراکلینیک به ۷۷۴ هزار و ۹۱۹ نفر در سال قبل، بیان کرد: هر بیمه شده در طول سال، سه بار به مراکز طرف قرارداد و غیرقرارداد مراجعه می‌کند.

قادرپور اقدم تعداد بستری شدگان افراد تحت پوشش را در این مدت ۱۶ هزار و ۸۳۴ نفر عنوان کرد و یادآور شد: هفت هزار و ۳۷۳ فقره جراحی نیز در سال قبل انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۴۶ مرکز طرف قرارداد بیمه تامین‌اجتماعی در استان وجود دارد، افزود: در بخش درمان غیرمستقیم سه میلیون و ۹۵۳ هزار و ۲۶۱ بار مراجعه به مراکز طرف قرار داد انجام گرفته که با افزایش ۴۰ درصدی روبروست.

قادرپور اقدم با بیان اینکه ۶۴ هزار و ۳۹۳ نفر در بخش بستری داشتیم، ادامه داد: ۳۴ هزار و ۴۶۷ مورد جراحی انجام و ۶ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال به مراکز طرف قرار داد پرداخت شد.

ساخت درمانگاه دهگلان با هزینه ۸۵۰ میلیارد ریالی

مدیر درمان تامین‌اجتماعی کردستان با اشاره به نوسازی بافت قدیمی بیمارستان سقز اشاره کرد و گفت: احداث ام بی آر بیمارستان سقز برای زایمان ایمن با هدف کمک به جوانی جمعیت در ۳۷۰ مترمریع و چهار تخت فعال و ۷۵ میلیارد ریال اعتبار، ۲ نوبته شدن درمانگاه کامیاران و تکمیل و راه‌اندازی درمانگاه دیواندره از اقداماتی است که به ثمر رسیده است.

وی با بیان اینکه مناقصه ساخت درمانگاه دهگلان نیز در دست اجرا و در مرحله تعیین پیمانکار است، افزود: این ساختمان در ۲ طبقه با ۸۵۰ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

قادرپور اقدم یادآور شد: درمانگاه قروه از فضای فیزیکی مناسبی برخوردار نیست که مجوز ساخت درمانگاه در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر در میدان بلال حبشی اخذ شده است تا عملیات تفکیک از شعبه تامین‌اجتماعی این شهرستان صورت گیرد.

وی افزایش اتاق‌های عمل بیمارستان تامین‌اجتماعی سنندج را از جمله اقدامات مدیریت درمان بیان کرد و ادامه داد: برای جبران کمبود امکانات تشخیصی و درمانی ۱۶ میلیارد تومان جهت خریداری دستگاه سنگ‌شکن در این بیمارستان تامین شد.

احداث درمانگاه تخصصی در مجاورت بیمارستان تامین‌اجتماعی سنندج

مدیر درمان تامین‌اجتماعی کردستان با اشاره به اخذ مجوز ساخت درمانگاه تخصصی در مجاورت بیمارستان تامین‌اجتماعی سنندج، بیان کرد: این درمانگاه در زمینی به مساحت چهار هزار و ۱۸۵ مترمربع با ۹۴۰ میلیارد ریال احداث می شود.

وی به هتلینگ بیمارستان برای ارتقای خدمات کیفی نیز اشاره کرد و افزود: ۹۰ میلیارد ریال برای بخش کودکان و ۱۳۰ میلیارد ریال نیز برای تامین تجهیزات پزشکی و درمانی در سال جاری هزینه شد.

قادرپور اقدم گفت: پارسال ۱۰۶ مورد و در سال جاری نیز ۲۱ مورد استخدامی داشتیم و ۲۶ بهمن جاری هم آزمون استخدام برای ۱۴۶ نفر در واحدهای تابعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان برگزار می شود.

در حال حاضر ۲ بیمارستان با ۲۱۱ تخت، یک پلی‌کلینک تخصصی، سه درمانگاه تخصصی، سه درمانگاه عمومی و ۹ مرکز درمانی تامین‌اجتماعی در کردستان فعالیت دارد.

کد خبر: 67957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =