۴۰ درصد جمعیت کردستان تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کردستان گفت: ۴۰ درصد جمعیت استان از خدمات بیمه تامین‌اجتماعی بهره می‌برند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، صلاح قریشی با بیان اینکه در این استان ۲۲۷ هزار و ۱۹۵ نفر بیمه‌شده اصلی تحت پوش بیمه تامین‌اجتماعی هستند گفت: افراد تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی استان ۶۸۵ هزار و ۸۱۵ نفر و نزدیک به ۴۰ درصد جمعیت کردستان است که این تعداد ۴۰ درصد جمعیت روستایی و بیش از ۵۳.۵ درصد جمعیت شهری استان را شامل می‌شود.

وی از افزایش خانواده‌های تحت پوشش بیمه در کشور و استان خبر داد و بیان کرد: این امر نشان از رشد فرهنگ بیمه و خدمات مربوط به آن در خانواده‌هاست.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کردستان گفت: امسال در حوزه پرداخت تعهدات بالغ بر سه هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال تعهدات پرداخت شده که از این میزان ۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال مربوط به تعهدات کوتاه‌مدت و ۱۸۰ میلیارد ریال نیز در حوزه بیمه بیکاری بوده است.

وی جمعیت تحت پوشش بیمه را در استان ۶۸۵ هزار و ۸۱۵ اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۶۳ هزار و ۴۶۲ نفر مستمری‌بگیر هستند.

قریشی همچنین ضریب پشتیبان نسبت به تعداد مستمری‌بگیر در استان کردستان را ۴.۰۴ درصد اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به میانگین کشوری مناسب است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت حق بیمه در بحث مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه رسیده است، بیان کرد: پرداخت وام مستمری‌بگیران تحت پوشش از طریق کانون بازنشستگان، برگزاری المپیادهای ورزشی با هدف ایجاد شور و نشاط بین بازنشستگان، بیمه قالیبافان، بیمه کارگران ساختمانی، اصلاح آیین‌نامه سقف پوشش کارگران ساختمانی از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در استان کردستان است.

کد خبر: 67962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =