بورس همچنان میل به اصلاح و ریزش دارد

روز یکشنبه «پانزدهم بهمن ماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۰ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افت ۱۰.۹۱۰ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افت ۸۹۰ واحدی در محدوده ۷۳۶ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸ میلیارد ورقه سهم طی ۳۵۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶.۱ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنایع ملی مس، صنعتی و معدنی گل گهر و نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر منفی و نماد پارس فولاد سبزوار بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۷۳ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۷ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۳۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۴ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، ایران‌خودرو دیزل، صنایع مادیران، صبا فولاد خلیج فارس، صنعتی مینو و پویا زرکان آق دره بیشترین تاثیر منفی و نماد مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که با رشدی ۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۰۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲۷۶ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی دلار با افتی ۷۰۰ تومانی در بازار آزاد نسبت به دیروز، حوالی ۵۵.۷۰۰ تومان در حال معامله است و به نظر هیجان‌های مربوط به تنش‌های اخیر تخلیه شده و بازارها در حال آرام شدن هستند. اما این بین بازار سهام همچنان میل به پایین آمدن دارد که این واگرایی بورس با سایر بازار ها همچنان ادامه یافته است.

شاید افزایش نرخ بهره و انتشار اوراق جدید و همچنین منفی‌های عمیق برخی از نمادهای قسمتی از این مسئله میل به اصلاح باشند که باعث شده همچنان تابلوهای بورسی ضعیف و خالی از خریداران قوی به حساب آیند. همچنان باید منتظر اتفاقات مناسب بر روی تابلوی معاملاتی بود و اگر اتفاق جدیدی رخ ندهد گام‌های آخر موج اصلاحی اخیر بورس نیز برداشته خواهد شد.

کد خبر: 67991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =