واگذاری ۵۰ واحد مسکن به مددجویان بهزیستی زنجان همزمان با دهه فجر

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از واگذاری ۵۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی به خانواده‌های دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و ایتام استان همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، روح الله خدابنده لو در مراسم واگذاری مسکن به جامعه هدف که به صورت نمادین در شهرستان سجاس برگزار شد، افزود: برای افتتاح ۵۰ واحد مسکن شامل ۴۰ واحد روستایی و ۱۰ واحد شهری برای مددجویان تحت پوشش با اولویت افراد دارای معلولیت واگذار، اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال هزینه شده است و این خانوارها در مجموع از معافیت‌های انشعاباتی و هزینه صدور پروانه ساختمانی نیز بهره‌مند شده اند.

وی درباره شرایط عمومی و اختصاصی دریافت کمک هزینه بلاعوض مسکن، گفت: افراد دارای معلولیت و مددجویان معرفی شده باید دارای پرونده تایید شده و فعال در سامانه ارمغان باشند، همچنین پرداخت کمک هزینه بلاعوض به افرادی که قبلا از کمک هزینه بلاعوض مسکن بهره‌مند شده اند، ممنوع است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با تاکید بر اینکه کمک هزینه بلاعوض خرید مسکن فقط شامل مددجویان شهری است، افزود: کمک هزینه بلاعوض احداث مسکن با نظارت دستگاه‌های نظارتی در شهر و روستا امکانپذیر است.

وی به طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی (مسکن ملی) اشاره و بیان کرد: تعداد ۳۲۵ خانوار اعم از خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول، تک معلول و زنان سرپرست خانوار از کمک بلاعوض مسکن ملی به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال بهره مند شده‌اند.

خدابنده لو افزود: سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن بانک‌های عامل در شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر، ۸۰۰ میلیون ریال و در شهرهای بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر، یک میلیارد ریال است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان ۳۸۲ واحد مسکن مددجویی طی ۳۰ ماه گذشته و در سال جاری ۱۲۶ مسکن به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

کد خبر: 68008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =