ایجاد اشتغال ۶۰۰ نفر در کبودرآهنگ با افتتاح طرح‌های دهه فجر

فرماندار کبودرآهنگ گفت: ۱۵۹ طرح عمرانی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی همزمان با ایام الله دهه فجر در این شهرستان در حال بهره‌برداری و کلنگ‌زنی است که زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر را فراهم کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مسلم غلامی با بیان اینکه این طرح ها با ۱۵ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد افزود: از این مبلغ بیش از هفت هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، ۶ هزار میلیارد ریال آورده بخش خصوصی و ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات بانکی ارزان قیمت است.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح و کلنگ‌زنی این تعداد پروژه، ۶۰۰ فرصت شغلی در شهرستان ایجاد شده است گفت: اشتغالزایی یک واحد داروسازی برای ۹۰ نفر، یک طرح تکمیلی فولاد برای ۲۰۰ نفر و طرح دیگر فولاد نیز برای ۴۵ نفر از جمله تعداد اشتغال‌هایی است که با افتتاح این واحدها ایجاد شده است.

فرماندار کبودرآهنگ با بیان اینکه در این ایام همچنین عملیات احداث هشت طرح با سه هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد افزود: آبرسانی به اراضی کشاورزی، اماکن ورزشی، بهسازی و آسفالت راه های روستایی، کارگاه‌های تولیدی و خدماتی از جمله طرح‌های مورد بهره‌برداری در ایام دهه فجر شهرستان کبودرآهنگ است.

وی ادامه داد: در حوزه آبرسانی بیش از ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است و با این اقدام مشکل ۳۷ روستای سطح شهرستان در بحث آبرسانی رفع شد که امیدواریم مابقی مشکلات این حوزه هم حل شود.

غلامی همچنین از برپایی میز خدمت در مسجد جامع روستای قباق تپه از توابع بخش مرکزی در ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد و افزود: در این میز ارتباطات مردمی، اقشار مختلف مردم درخواست‌های خود را مطرح کردند.

شهرستان کبودرآهنگ با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت، سه بخش، سه شهرستان و ۱۲۷ روستا، ۱۹ درصد مساحت استان همدان را تشکیل داده است.

کد خبر: 68010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =