افتتاح ۵۱ خانه بهداشت کارگری در استان اصفهان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از افتتاح ۵۱ خانه بهداشت کارگری در سراسر استان اصفهان همزمان با افتتاح خانه بهداشت کارگری معدن فیض‌آباد نایین خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، میثم مداحی در این آئین، گفت: به شکرانه انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، ۵۱ خانه بهداشت کارگری در سراسر استان اصفهان به صورت متمرکز همزمان با افتتاح خانه بهداشت معدن سرب و روی فیض‌آباد شهرستان نائین افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با افتتاح این ۵۱ خانه بهداشت کارگری، اکنون در استان اصفهان جمع این خانه‌ها به ۵۲۲ خانه بهداشت کارگری رسیده است که جمعیتی نزدیک به ۹۸ هزار کارگر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه کارگاه‌های بین ۵۰ تا ۵۰۰ نفر می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند، گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای احداث و ایجاد ۵۱ خانه بهداشت کارگری در استان اصفهان هزینه شده است که این مهم به همت مجموعه کارفرمایی در حوزه سلامت و ارتقای معیشت کارگران انجام شده است.

مداحی اضافه کرد: یکی از مزایای افتتاح خانه‌های بهداشت کارگری، تشکیل پرونده سلامت برای مجموعه به عنوان یک مورد بسیار کمک‌کننده است و در تصمیم‌گیری‌های مختلف در حوزه‌های سخت و زیان‌آور و حوزه از کارافتادگی سودمند است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در جهت سلامت جامعه کار و تولید اقدامات مؤثری انجام دهیم، گفت: امسال رشد ۳۰۰ درصدی نسبت به سال‌های گذشته در جهت تشکیل و افتتاح خانه‌های بهداشت کارگری و ایستگاه‌های بهگر در سطح استان اصفهان را شاهد هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، با تأکید بر این‌ که برگزاری دوره‌های آموزشی در حفظ و ارتقاء سلامت کارگران به عنوان سرمایه‌های انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است افزود: به همت همین خانه‌های بهداشت تعداد ۵۱ دوره آموزش با عناوین مهارت‌های زندگی، پیشگیری از اعتیاد، مهارت فرزندپروری و سبک زندگی سالم برای بیش از هزار نفر از شاغلان واحدهای اقتصادی و مسئولان خانه‌های بهداشت کارگری برگزار شده است که در مجموع ۳ هزار و ۹۸۷ نفر ساعت از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

هم‌زمان با افتتاح خانه بهداشت معدن فیض‌آباد در شهرستان نائین؛ در استان اصفهان ۵۱ خانه بهداشت کارگری افتتاح شد که ۱۵ مورد در شهرستان اصفهان، ۶ مورد در شهرضا، کاشان و نجف آباد، ۴ مورد در نائین و لنجان، ۲ مورد در مبارکه و ۱ مورد در شهرستان‌های اردستان، بادرود، برخوار، تیران و کرون، خمینی‌شهر، دهاقان، شاهین شهر و گلپایگان قرار دارند.

معدن سرب و روی فیض‌آباد نائین زمینه اشتغال ۱۷۶ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است و جهت افتتاح خانه بهداشت کارگری، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیزات و بیش از ۲ میلیارد تومان برای ساختمان این خانه بهداشت کارگری هزینه شده است. این معدن در سال ۱۴۰۱ موفق به کسب تندیس سیمین معدن سبز کشور و عنوان واحد معدنی سبز کشور شده است.

کد خبر: 68029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =