صدور بیش از پنج هزار مجوز مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از صدور پنج هزار و۱۹۴ مجوز مشاغل خانگی برای فعالان این حوزه در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، خلیل‌احمد سلامی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال، پنج هزار و ۱۹۴ شغل جدید در حوزه مشاغل خانگی سیستان و بلوچستان اضافه شده گفت: از این تعداد چهار هزار و ۳۵۹ نفر از محل صدور مجوز و ۸۳۵ نفر از محل پرداخت تسهیلات شاغل شدند.

وی با بیان اینکه صدور مجوزها تنها بصورت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: مشاغل خانگی بدلیل دربرگیری فراوان و هزینه راه‌اندازی پایین تر نسبت به دیگر شغل‌ها، برای متقاضیان بویژه زنان و خانواده‌ها با اهمیت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت مجوز متناسب با نوع مهارتی که فرا گرفته‌اند و قصد فعالیت دارند به سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.

وی گفت: سیستان و بلوچستان بدلیل فرهنگ کهن و غنی و شرایط آب و هوایی مناسب، یکی از مناطق پرکشش اشتغال بویژه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شیلات و کشاورزی است.

سلامی بیان کرد: در چند روز اخیر با پیگیری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زمینه عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی از طریق برنامه کاربردی "روبیکا" فراهم شده که فعالان این حوزه در سیستان و بلوچستان می‌توانند از این فرصت بهره ببرند.

وی افزود: با توجه به رویکرد دولت در حمایت از کسب و کارهای خانگی، سال آینده سیستان و بلوچستان از لحاظ تخصیص اعتبارات، جایگاه بهتری نسبت به امسال پیدا می‌کند.

کد خبر: 68056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =