تایید بیش از ۸۳ درصد درخواست‌های رسیدگی به تطبیق مشاغل بیمه‌شدگان در گیلان

همزمان با ایام الله دهه فجر، مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان در گزارشی آماری از تایید یک‌هزار و۱۸۰ پرونده درخواست‌ تطبیق عناوین شغلی بیمه‌شدگان در این حوزه خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی با بیان اینکه سازمان از طریق حضور پویا و موثر در فضای کسب و کار، خود را متعهد به شفافیت و پاسخگویی به ذینفعان می‌داند گفت: پیگیری امور و رسیدگی به درخواست‌های مخاطبان از اولویت‌های کاری ما تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری تعداد یک‌هزار و ۴۱۵ درخواست بررسی و تطبیق مشاغل بیمه‌شدگان در کارهای سخت و زیان‌آور به این اداره کل ارسال شده، بیان کرد: از این بین یک‌هزار و۱۸۰ مورد یعنی بیش از ۸۳ درصد پرونده‌ها با تایید کمیته و ۲۳۵ فقره از درخواست‌ها با عدم تایید همراه بوده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین افزود: از یک‌هزار و۱۸۰ مورد تایید شده نیز ۳۹۱ فقره بر اساس قانون، شرایط سن و سابقه برای احراز بازنشستگی سخت و زیان‌آور را دارا نبوده‌اند و ۷۸۹ مورد شرایط را داشته‌اند .

مرتضوی ادامه داد: در این مدت ۶۷۸ پرونده منجر به برقراری بازنشستگی شده و درباره ۱۵۴ درخواست باقیمانده نیز به دلیل مواردی همچون عدم صدور ترک کار یا فقدان لیست و ... امکان برقراری مقدور نشده است.

این آمار به جز مواردی است که بدون نیاز به تطبیق شغلی به جهت رعایت اولیه در لیست حق بیمه و عدم نیاز به درخواست رسیدگی از سوی بیمه‌شدگان، به بازنشستگی منتهی شده است.

در سال‌جاری بیش از ۶ هزار نفر به جرگه بازنشستگان تامین‌اجتماعی استان پیوسته‌اند.

کد خبر: 68067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =