بهره‌برداری از ۱۴ پروژه تامین‌اجتماعی کرمانشاه طی چهار سال اخیر

مدیر درمان تامین‌اجتماعی کرمانشاه از بهره‌برداری ۱۴ پروژه تامین اجتماعی کرمانشاه در چهار سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز اجرای پروژهای مهمی مانند اورژانس جدید بیمارستان شهدا در دست اقدام است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه، میثم حجتی‌پور در این نشست ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به تشریح دستاوردها و اقدامات انجام شده پرداخت.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته هر بیمه شده تامین‌اجتماعی به طور متوسط چهار مرتبه به مراکز درمانی تامین‌اجتماعی در استان مراجعه داشته گفت: با توجه به روند افزایش تعداد مراجعان، برآورد می شود امسال رکود سال گذشته که سه میلیون و ۲۰۰ هزار مراجعه بوده شکسته شود.

وی از مراجعه بالغ بر دو میلیون و ۴۷۰ هزار نفر به واحدهای درمانی تابعه تامین‌اجتماعی استان در ۹ ماهه امسال خبر داد و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد بیشتر شده است.

افزایش تعداد بستری‌شدگان و جراحی‌های بزرگ در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی کرمانشاه

حجتی‌پور تعداد موارد بستری در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان در ۹ ماهه امسال را نیز ۱۶ هزار و ۴۶۰ نفر و تعداد جراحی‌های صورت گرفته را نیز هشت هزار و ۸۵۰ مورد اعلام و بیان کرد: تعداد بستری‌شدگان و جراحی‌های بزرگ ۹ ماهه امسال نیز نسبت به سال قبل ۲.۵ درصد بیشتر شده است.

وی از ظرفیت واحدهای درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی کرمانشاه یاد کرد و افزود: ۱۱ مرکز درمانی ملکی شامل دو بیمارستان، یک پلی‌کلینیک، دو درمانگاه تخصصی و شش درمانگاه عمومی داریم. همچنین در حوزه درمان غیرمستقیم نیز با ۱۳۹۲ موسسه شامل پزشک، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، بیمارستان و... قرارداد داریم.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی کرمانشاه با اشاره به اجرای بالغ بر ۱۴ پروژه در چهار سال اخیر گفت: توسعه کمی و کیفی مراکز درمانی تامین اجتماعی و خدمات آنها یکی از رویکردهای مهم چند سال اخیر بوده است. در این راستا در چهار سال گذشته ۱۴ پروژه را به بهره‌برداری رسانده‌ایم که راه‌اندازی بخش LDR بیمارستان حضرت معصومه(س)، توسعه NICU این بیمارستان، افتتاح درمانگاه عمومی در شهرستان‌های سرپل ذهاب، جوانرود، پاوه و سنقر، دو شیفته شدن درمانگاه اسلام آبادغرب و... از مهم‌ترین این طرح‌ها بوده است.

بهره‌برداری از اورژانس جدید بیمارستان شهدا در سه ماهه نخست سال آینده

حجتی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر نیز اجرای پروژهای مهمی در دست اقدام است افزود: اورژانس جدید بیمارستان شهدا یکی از مهمترین این طرح‌ها است که در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی متراژ این پروژه را ۳۵۰۰ مترمربع اعلام و بیان کرد: اورژانس جدید بیمارستان شهدا بهترین و با کیفیت‌ترین اورژانس‌ کرمانشاه خواهد بود که امیدواریم در سه ماهه اول سال آینده افتتاح شود.

حجتی‌پور اورژانس کنونی بیمارستان شهدا را در شان مردم ندانست و افزود: با افتتاح اورژانس جدید بیمارستان شهدا، بنا داریم اورژانس فعلی را در اختیار بخش‌های CCU و دیالیز قرار دهیم.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی کرمانشاه گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که در دست اقدام داریم، احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت معصومه(س) با رویکرد طب مزمن و سالمندی است که امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه نیز هرچه زودتر آغاز شود.

وی بیان کرد: پاوه، کنگاور، هرسین و صحنه از جمله شهرستان‌هایی هستند که احداث درمانگاه تامین‌اجتماعی در ساختمان‌های ملکی آنها در دست اقدام است.

پرداخت مطالبات پزشکان و درمانگاه‌های طرف قرارداد تامین‌اجتماعی کرمانشاه تا مرداد امسال

حجتی‌پور با بیان اینکه در شهرستان سرپل ذهاب نیز به دنبال ایجاد یک درمانگاه هستیم گفت: زمین این درمانگاه تهیه شده و در مرحله تعیین پیمانکار است و بنا داریم در کنار آن یک زائرسرا نیز برای تردد زوار اربعین احداث کنیم.

وی اشاره‌ای هم به اعتبارات امسال حوزه درمان تامین اجتماعی کرمانشاه داشت و افزود: اعتبارات امسال حوزه درمان تامین اجتماعی استان بالغ بر دو هزار میلیارد تومان بوده که قطعا در سال آینده بیشتر خواهد شد.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر مطالبات پزشکان و درمانگاه‌های طرف قرارداد تامین‌اجتماعی تا مرداد امسال پرداخت شده، بیان کرد: مطالبات بیمارستان‌های خصوصی، دانشگاهی و نیروهای مسلح هم تا تیر امسال و داروخانه‌ها نیز تا مهر ۱۴۰۲ پرداخت شده است.

کد خبر: 68081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =