تجهیز و به‌روز شدن اتاق‌های زایمان در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی استان اصفهان

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان از فعالیت تیم مقیم متخصص زنان و به روز شدن بخش زایمان در بیمارستان‌های شریعتی و غرضی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان، محمد رجالی، به روز شدن بخش زایمان بیمارستان‌های شریعتی وغرضی با احداث اتاق‌های مجهز و لوکس را از موارد شایان توجه در ایجاد حس آرامش به بیمار عنوان کرد و گفت: تیم متخصص زایمان بصورت مقیم و ۲۴ ساعته در این بخش فعال هستند. البته احتمالا به دلایل کاهش رشد جمعیت، تعداد مراجعان روند کاهشی داشته است. بر این اساس، ما محدودیتی در پذیرش بیماران نداریم و مادرانی که در طول بارداری در مراکز درمانی دیگری بوده‌اند، امکان پذیرش آنها برای زایمان تحت نظر متخصصان زنان و زایمان در مراکز تامین اجتماعی وجود دارد.

وی از دریافت مجوز احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در شهرک شهید کشوری خبر داد و افزود: به دلیل پرهزینه بودن پروسه بیمارستان، به حدود ۶ تا ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که خوشبختانه مصوب شده و با توجه به کارهای مطالعاتی، اگر بتوانیم ۵ تا ۷ سال آینده این بیمارستان را وارد سیکل خدمات کنیم، امکان پوشش بیشتری از بیماران فراهم می‌شود.

ساخت مراکز درمانی جدید تامین‌اجتماعی در استان اصفهان

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان در ادامه بیان کرد: نوسازی درمانگاه شهید برهانیان و احداث درمانگاه ملکوتی در میدان قدس در رده درمانگاه‌های بزرگ کشور است که با اعتبار ۲۰۰میلیارد تومان در سال آینده اجرا خواهد شد. همچنین، ساخت درمانگاه دیگری در شهرستان فریدونشهر با زیربنای ۲۵۰۰مترمربع از سال آینده آغاز خواهد شد.

رجالی از ساخت مراکز درمانی جدید دیگری در سطح استان اصفهان، ساخت درمانگاهی در پیربکران که زمین آن بصورت رایگان در اختیار تامین‌اجتماعی قرار گرفته، احداث درمانگاه سطح یک در فولادشهر اصفهان و ساخت درمانگاه در شهر هرند خبر داد و افزود: در بخش سرپایی، زمین احداث درمانگاه جدیدی در شاهین شهر تحویل شده و سال آینده مراحل اجرایی آن آغاز می شود.

پوشش سالانه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال هزینه برای ۱۰۷ بیماری صعب‌العلاج

وی با اشاره به اینکه تامین‌اجتماعی بزرگترین خریدار درمان در کشور و دومین ارائه کننده درمان مستقیم است، از قرارداد با چهار هزار مرکز درمانی غیرمستقیم در استان اصفهان خبر داد و گفت: پوشش ۱۰۷بیماری صعب‌العلاج که در رأس آنها انواع سرطان‌ها هستند، از دیگر اقدامات دولت سیزدهم است که با تاسیس صندوق خاص، سالانه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال هزینه بیماران صعب العلاج پوشش داده می‌شود.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی اصفهان از پذیرش و آموزش حدود ۱۰۰ دانشجوی پزشکی در سال و همچنین پرستاری و کارشناسان اتاق عمل با همکاری دانشگاه آزاد نجف‌آباد خبر داد و افزود: ۲۵ درصد پزشکان استان در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی آموزش دیده‌اند.

کد خبر: 68083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =