رشد ۲۱ برابری بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی قم از سال ۵۷ تاکنون

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان قم گفت: در حالی‌که جمعیت استان از سال ۵۷ تاکنون حدود ۶ برابر شده است، تعداد بیمه‌شدگان این سازمان نیز در این مدت، رشد ۲۱ برابری را تجربه کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی قم، محمد عاشوری گفت: راهبرد اصلی سازمان تامین‌اجتماعی پس از انقلاب اسلامی، گسترش پوشش بیمه‌ای و ارائه خدمات مناسب و به‌هنگام به بیمه‌شدگان بوده و در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از جمعیت ۲۵۰ هزار نفری قم تنها ۱۶ درصد تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند که به یمن این انقلاب، در استان قم در حال حاضر ۵۹ درصد جامعه تحت پوشش خدمات سازمان تامین‌اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۵۷ تاکنون در حالی‌که جمیعت استان قم حدود ۶ برابر شده است، نرخ رشد بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی در این مدت حدود ۲۱ برابر بوده و در حال حاضر تعداد بیمه‌شدگان اصلی و تبعی این سازمان بالغ ۸۴۳ هزار نفر و تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی این سازمان نیز بیش از ۶۳ هزار نفر است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان قم بیان کرد: سازمان تامین‌اجتماعی در حال حاضر چهار بیمارستان و مرکز درمانی عمومی، تخصصی و فوق تخصصی ملکی در استان قم در اختیار دارد که خدمات درمانی رایگانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان ارائه می‌دهند.

وی افزود: پوشش بیمه‌ای دانشجویان، زنان خانه‌دار و دختران، قالیبافان و کارگران ساختمانی هم از جمله خدمات مهم تامین‌اجتماعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و بیمه اجتماعی رانندگان درون‌شهری و برون شهری، بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه اختیاری، بیمه باربران، زنبورداران، صیادان و... نیز در دوران پس از انقلاب برقرار شده است.

عاشوری با بیان اینکه اداره کل تامین‌اجتماعی قم به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی استان بیش از ۵۹ درصد جمعیت استان قم را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است گفت: بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۲۵۸ هزار نفر از جمعیت استان قم به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از ۶۳ هزار نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم بیان کرد: با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۸۴۳ هزار نفر از جمعیت استان قم عضو خانواده تامین‌اجتماعی به شمار می‌روند.

کد خبر: 68085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =