بورس دیر یا زود جاماندگی خود را جبران خواهد کرد

 روزسه‌شنبه «هفدهم بهمن ماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۹۷ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افت ۱.۲۲۵ واحدی در محدوده دو میلیون و ۹۷ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افزایش ۶۶۸ واحدی در محدوده ۷۳۸ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷.۸ میلیارد ورقه سهم طی ۲۹۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۸ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنایع ملی مس ایران، وسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه فولاد مبارکه اصفهان و بانک ملت بیشترین تاثیر منفی و نمادهای توسعه معدنی و صنعتی صبانور، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، ذوب آهن اصفهان و مخابرات ایران بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۴۷ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۶ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۴۵ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۷ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان جنوب و ایران خودرو بیشترین تاثیر منفی و نمادهای پلیمر آریا ساسول، زغال سنگ پروده طبس و توسعه مسیر برق گیلان بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افتی ۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۲ هزار میلیارد رسید و حقیقی‌ها ۱۶۴ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲۵۴ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

با افت ارزش معاملات به حوالی ۳ هزار میلیارد تومان و همچنین تابلوهای متعادل بزرگان بازار سهام، همچنان بورس در دوران رکود به سر می‌برد، جاماندگی بازار سرمایه به شکل عجیبی فعالان خود را اذیت کرده است.

ولی باید به این نکته توجه کرد که این جاماندگی دیر یا زود جبران خواهد شد، اما روی تابلوهای معاملاتی همچنان نشانه‌ای از این برگشت و جبران جاماندگی دیده نمی‌شود. از طرف دیگر فردا چهارشنبه خواهد بود و یکشنبه هفته آینده هم تعطیل است که باعث می‌شود، فعالان کوتاه مدتی کم‌فروغ عمل کنند و معامله‌ای انجام ندهند.

کد خبر: 68089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =