رشد ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی تامین‌اجتماعی چهارمحال و بختیاری

مدیر درمان تامین‌اجتماعی چهارمحال و بختیاری از رشد ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی استان طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم عملیات احداث پنج مرکز درمانی در استان آغاز شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی فلاحی در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه پیش از این چهارمحال و بختیاری دارای پنج مرکز درمانی تامین‌اجتماعی بود که در دولت سیزدهم این تعداد به دو برابر افزایش یافته است افزود: با اجرای این پنج مرکز درمانی در شهرهای شهرکرد، بروجن، سامان، اردل و شلمزار ۲۰ هزار مترمربع به مساحت مراکز درمانی استان اضافه شده است.

وی با اشاره به تامین زمین برای تمامی این مراکز درمانی افزود: احداث مراکز درمانی بروجن و اردل در مرحله برگزاری مناقصه است و طراحی مراکز درمانی شهرکرد، شلمزار و سامان نیز انجام شده و به زودی پروانه بهره‌برداری برای این مراکز پیگیری می‌شود. همچنین علاوه ‌بر مراکز درمانی سرپایی، این نهاد در قالب یک بیمارستان با ۱۶۶ تخت به مردم استان خدمات‌رسانی می‌کند.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدیریت درمان تامین‌اجتماعی سالانه به سه میلیون نفر به صورت سرپایی و ۱۵ هزار نفر در بخش بستری خدمات ارائه می‌دهد، گفت: علاوه‌بر خدمات مستقیم، سالانه پنج میلیون مراجعه‌ به مراکز سرپایی و ۴۵ هزار مراجعه در بخش بستری به صورت غیرمستقیم را زیر پوشش قرار می‌دهد.

نوسازی و بهسازی مراکز درمانی تامین‌اجتماعی چهارمحال و بختیاری

وی نوسازی و بهسازی مراکز درمانی را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در دو سال اخیر اعلام و بیان کرد: در این مدت به لحاظ سخت‌افزاری ۷۰ درصد تجهیزات و همچنین بخش آشپزخانه و رختشویخانه بیمارستان امام علی(ع) فرخشهر نوسازی شد.

فلاحی با بیان اینکه عملیات نوسازی بخش NICU (مراقبت‌های ویژه کودکان) و لیبر (بخش بستری مادران باردار) تا پایان سال آغاز می‌‎شود افزود: در دو سال اخیر ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به بیمارستان امام علی(ع) اضافه شده است. همچنین مجوز تامین دو دستگاه MRI و سی‌.تی‌.اسکن نیز برای بیمارستان در نظر گرفته شده که با تامین ارز تا پایان سال به تجهیزات بیمارستان اضافه می‌شود.

وی همچنین از جذب ۱۸۰ نیروی انسانی در بیمارستان امام علی(ع) فرخشهر خبر داد و گفت: در اسفند ماه نیز با برگزاری آزمون استخدامی، ۵۰ نیروی دیگر به کادر بیمارستان اضافه می‌شود.

جذب بیش از ۴۰ پزشک جدید در بیمارستان امام علی(ع) چهارمحال و بختیاری

مدیر درمان تامین‌اجتماعی چهارمحال و بختیاری گسترش خدمات درمانی در نقاط محروم را از سیاست‌های مهم این نهاد برشمرد و افزود: برای رفاه حال مردم در مناطقی که تامین اجتماعی مرکز درمانی و یا بیمارستان ندارد، ارائه خدمات برای افراد بالای ۶۰ سال در بخش بستری رایگان است.

وی همچنین از جذب ۴۱ پزشک جدید در بیمارستان امام علی(ع) طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: طی این مدت ۳۱ پزشک عمومی، ۶ پزشک متخصص، دو داروساز و یک دندانپزشک به کادر پزشکی این بیمارستان اضافه شده است.

چهارمحال و بختیاری در بخش درمان مستقیم یک بیمارستان و پنج مرکز درمانی در شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان دارد.

استان چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

کد خبر: 68097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =