پرداخت تسهیلات بهزیستی زنجان به ۲ هزار مددجو

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه اشتغال گروه‌های هدف در اولویت این نهاد است، گفت: دو هزار مددجوی بهزیستی استان طی ۳۰ ماه گذشته، تسهیلات سازمان را دریافت کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، روح الله خدابنده‌لو با بیان اینکه ایجاد اشتغال، سرمایه کار بلاعوض و به کارگیری مددجویان از مهم‌ترین درخواست‌های جامعه هدف بهزیستی است گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۶۰۰ مددجوی تحت پوشش این نهاد صاحب شغل شدند که از این تعداد ۲۰۵ نفر ساکن در روستا و ۳۹۴ نفر نیز ساکن در شهر هستند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت کارفرمایان، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌ها، کارخانجات و حمایت‌های خیران از عمده فعالیت‌های شاخص برای ایجاد اشتغال مددجویان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: افراد مشمول خدمات اشتغال برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به دو گروه مددجویی و غیر مددجویی تقسیم‌بندی می‌شوند که این گروه‌ها افراد دارای معلولیت، مددجویان نیازمند تحت پوشش و عضو موثر خانواده مددجوی غیرقابل بازتوانی را در بر می‌گیرد.

خدابنده‌لو درباره واجدان شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه بهزیستی بیان کرد: برادر یا فرزند بالای ۱۸ سال، زن سرپرست خانوار غیرقابل بازتوانی، افراد دارای معلولیت ذهنی، بیماران اعصاب و روان، والدین کودکان کار و خیابان و مادر فرزند امدادبگیر از جمله گروه های دارای شرایط تسهیلات قرض‌الحسنه بهزیستی هستند.

وی با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در دهه فجر امسال، گفت: در این ایام ۱۵ طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال در شهرستان های زنجان، خدابنده، خرمدره، طارم و ابهر افتتاح شد.

نویسنده: کوروش اشرفی

کد خبر: 68171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =