بورس همچنان در حال نزول

روز دوشنبه «بیست و سوم بهمن ماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۸ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۹۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افت ۸.۲۰۵ واحدی در محدوده دو میلیون و ۹۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با کاهش ۵.۰۱۵ واحدی در محدوده ۷۳۸ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۳ میلیارد ورقه سهم طی ۳۴۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۱ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک پاسارگاد، مخابرات ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین تاثیر منفی و نمادهای معدنی و صنعتی گل‌گهرو پارس فولاد سبزوار یشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۲۱۴ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۹.۸ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۶۸۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۳۰ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی تندگویان، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، ایران‌خودرو دیزل و سنگ آهن گهر زمین بیشترین تاثیر منفی و نمادهای پلیمر صنعتی مینو و شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

به نظر می‌رسد بورس تهران با توجه به وضعیتی که این روزها با آن روبرو است، حداقل تا سطح دو میلیون و ۵۰ هزار واحدی افت کند. این درحالیست که هر روز نیز فشار فروش در بازار سهام بیشتر می‌شود، باید دید که این وضعیت تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند.

از سوی دیگر خریدار قوی و بالقوه‌ای نیز در این بازار به چشم نمی‌خورد و نقدینگی سرگردان نیز با توجه به سود اوراق ۳۰ درصدی از بانک سردرآورده یا اینکه به بازارهای موازی از جمله طلا، ارز و خودرو کوچ کرده، به دلیل ریسک‌هایی که امروز بر روی بورس سایه افکنده، حداقل در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار رشد را از این بازار داشت.

کد خبر: 68205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =