مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی ۷ میلیارد تومان به زوجین نابارور پرداخت کرد

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی گفت: ۷ میلیارد تومان در راستای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری به زوجین نابارور در استان مرکزی پرداخت شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از تسنیم، روح الله سهرابی با بیان اینکه در حوزه درمان تامین‌اجتماعی سه بیمارستان در اراک، ساوه و شازند و ۹ درمانگاه در سطح استان وجود دارد که همگی فعال هستند افزود: ۳۳۲ تخت بستری، ۳۴ تخت ویژه و ۱۵ تخت دیالیز فعال در استان وجود دارد وسهم درمان تامین اجتماعی از بستری ۱۴ درصد است.

وی افزود: بالغ بر ۱۱ میلیون و ۳۰۰ خدمات سرپایی، ۷۰ هزار خدمت بستری، بالغ بر ۳۵ هزار عمل جراحی و بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ تولد در مراکز تامین‌اجتماعی استان انجام شده است.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: شناسایی بیماری‌های شایع در زنان و مردان از دیگر اقدامات سازمان است که در این راستا ۱۰ کلینیک دیابت و فشار خون در استان راه‌اندازی شد و بیش از ۱۱۳ هزار پرونده بیماری مزمن سالمندی تشکیل شده است.

سهرابی با بیان اینکه در دوسال گذشته توسعه منابع انسانی یکی از اتفافات خوب سازمان بود که بالغ بر ۱۹۰ نیرو جذب سازمان شد افزود: نظام پرداخت به کلی تغییر پیدا کرد و یکی از مسائل مهم سازمان که اختلاف در تعرفه‌ها و پرداخت به پزشکان بود امسال بهبود پیدا کرد و سبب شد تعداد پزشکان بیشتری جذب شوند و در جهت نگهداشت پزشکان در استان مرکزی قدم بلندی برداشته شود. این امر موجب شد در دولت سیزدهم ضریب اشتغال مراکز به بالای ۸۵ درصد رسید و تعداد اعمال جراحی ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در راستای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری دو هزار و ۵۸۰ پرونده برای زوجین نابارور در استان مرکزی تشکیل و خدمات مورد نیاز آنان تحت پوشش قرار گرفته است و تاکنون بالغ بر ۷ میلیارد تومان در راستای کمک به زوجین نابارور پرداخت شده است. همچنین ۱۳۰ قلم دارو به داروهای تحت پوشش سازمان اضافه شد.

کد خبر: 68231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =