افزایش حقوق بازنشستگان در انتظار تصمیم‌گیری شورای عالی کار

اصغر بیات، عضو هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌ اجتماعی گفت: در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در انتظار تصمیم‌گیری شورای عالی کار در حوزه افزایش دستمزد نیروی کار برای اعمال در سال ۱۴۰۳ هستیم.

به گزارش آتیه آنلاین، بیات در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: در کنار مصوبات شورای عالی کار در حوزه دستمزد، پیگیری ماده ۹۶ تأمین اجتماعی را در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این نهاد بیمه‌گر در دستور کار داریم.
او ادامه داد: با توجه به چالش‌های تورمی و مسائل حوزه بازنشستگان و مستمری‌بگیران و آمار بالای حداقل‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی، امیدواریم با مساعدت مسئولان در دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی معیشت جامعه بازنشستگان تأمین اجتماعی بیشتر از سالهای گذشته مورد توجه قرار گیرد.

پیش‌بینی برنامه هفتم برای افزایش حقوق بازنشستگان


عضو هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌ اجتماعی گفت: در حوزه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی نیز در برنامه هفتم توسعه اقدامات خوبی پیش‌بینی شده است.
او بیان کرد: با این وجود تمرکز بر افزایش حقوق بازنشستگان سایر صندوق‌های بازنشستگی از سوی مراکز مختلف تصمیم‌سازی، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با فرمول موردنظر کانون بازنشستگان در قالب حفظ زمان برقراری در برنامه هفتم گنجانده شد.

بیات افزود: در حوزه میزان پرداختی عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی نیز مبالغ اعلامی و مصوب دولت در باره عیدی بازنشستگان دولتی، مشمول بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی نیز خواهد شد.

بیماران خاص مشمول بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی


عضو هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌ اجتماعی گفت: انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی برای بهره‌مندی پنج میلیون نفر بازنشسته و افراد تحت تکفل آنها صورت گرفته است. در این دوره از قرارداد بیمه تکمیلی جامعه بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی، ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی از طرف این سازمان تقبل و پرداخت می‌شود.
او ادامه داد: همچنین با تدابیر انجام شده این دوره از قرارداد بیمه تکمیلی جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی، تعهدات مربوطه افزایش ۲۰ درصدی داشته است. این دوره همچنین قرارداد بیمه تکمیلی با شرکت آتیه سازان حافظ منعقد شده است.
بیات اضافه کرد: قالب این دوره از بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی حرکت بسیار خوب و مناسبی برای بیماران خاص درنظر گرفته شده است. در واقع بیماران خاص مشمول بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در این دوره به صورت ویژه مورد توجه قرار دارند. همینطور جراحی های تخصصی در چارچوب بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری بگیران به صورت ویژه دیده شده است.
او بیان کرد: در این ارتباط سهم ۵۰ درصدی پرداختی بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط تأمین اجتماعی با موافق هیأت امنای این سازمان و صندوق‌های تابعه اجرایی شده است.

پرداخت ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان تا پایان سال

بیات افزود: تسهیلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران که در سنوات گذشته در قالب مبالغ پنج، هفت و ۱۲ میلیون تومان پرداخت می‌شد در سال‌جاری به مبلغ ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت. ثبت نام و انجام مراحل اداری پرداخت وام و تسهیلات بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری از طریق سامانه غیرحضوری و همچنین به شکل حضوری عملیاتی شد.
او اضافه کرد: در حوزه پرداخت تسهیلات حوزه بازنشستگان تأمین اجتماعی پیش‌بینی این است که تا پایان سال جاری آمار پرداختی به ۳۰۰ هزار فقره وام خواهد رسید. در واقع هدفگذاری ثبت‌نام و اهدای تسهیلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز در این محدوده قرار داشته است.

کد خبر: 68270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =