بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی با توجه به نرخ تورم پرداخت شود

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در ادامه بر لزوم پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: به جای آنکه ناترازی اقتصادی صندوق‌ها را با افزایش سن و سابقه شاغلان تراز کنیم، باید ساز و کاری اندیشیده شود که بدهی‌های دولتی برای خروج صندوق تأمین اجتماعی از وضعیت فعلی با توجه به نرخ تورم به روز پرداخت شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، سمیه گلپور پرداخت بدهی به سازمان تامین اجتماعی را خواستار شد و بر لزوم جبران عقب ماندگی مزدی سال‌های قبل کارگران تاکید کرد.

وی با تاکید بر جبران عقب ماندگی مزدی کارگران اظهار کرد: در طول سال‌های اخیر تعیین دستمزد کارگران به گونه‌ای بوده که نیازهای حداقلی آنها را تامین نکرده و رضایت خاطر کارگران را به دنبال نداشته است.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران پرداخت بدهی به سازمان تامین اجتماعی را خواستار شد و بر لزوم جبران عقب ماندگی مزدی سال‌های قبل کارگران تاکید کرد.

وی افزود: بخش اعظمی از مشکلات معیشتی و کاهش مصرف سرانه اقلام پروتئینی در سبد خانوارهای کارگری به دلیل عقب ماندگی مزدی سال‌های دور کارگران بوده و نتوانسته هزینه‌های زندگی کارگران را جبران کند.

به گفته گلپور، علیرغم نیاز بسیاری از بنگاه‌ها به نیروی کار به‌ دلیل پایین بودن دستمزد برخی واحدها با مشکل کمبود نیروی کار مواجهند زیرا افراد تمایلی به کار با حقوق پایین ندارند و ناچار به سمت مشاغل کاذب و غیررسمی می‌روند تا از عهده هزینه‌های زندگی برآیند.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در ادامه بر لزوم پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: به جای آنکه ناترازی اقتصادی صندوق‌ها را با افزایش سن و سابقه شاغلان تراز کنیم، باید ساز و کاری اندیشیده شود که بدهی‌های دولتی برای خروج صندوق تأمین اجتماعی از وضعیت فعلی پرداخته شود.

وی برآوردها از بدهی به تامین اجتماعی را ۷۰۰ همت عنوان کرد و گفت: امسال مقرر شده بود ۷۰ همت از بدهی تامین اجتماعی پرداخت شود ولی این اقدام صورت نگرفته است در حالی که این بدهی باید با توجه به نرخ تورم‌ به روز پرداخت شود.

کد خبر: 68288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =