پرداخت بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی قزوین

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر ۶۷ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند از پرداخت ماهانه ۸۲۲ میلیارد تومان به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و بیکاران استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان قزوین، در نشست تعاملی اصحاب رسانه با مدیرکل تامین‌اجتماعی استان قزوین، مدیرکل بهزیستی استان، مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان، مدیرعامل صندوق کارآفرین امید، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و معاون بنیاد مسکن استان که به مناسبت دهه مبارک فجر و در سالن آمفی تئاتر اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین برگزار شد، حمید کوزه گرها گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد غیر دولتی باید هزینه‌های خود را مستقلا تامین کند و در شرایطی که بیش از ۶۷ درصد جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری تحت پوشش این سازمان است با چالش‌های در این مسیر روبرو هستیم که تعامل مجامع کارگری و کارفرمائی را خواستاریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین بیان کرد: قزوین در ردیف استان‌های صنعتی و کارگری است و در شرایطی که در گذشته نسبت بیمه شده و بازنشسته ۱۵ به یک بود امروز وضعیت به گونه‌ای است که برای هر چهار شاغل بیمه شده یک نفر بازنشسته می‌شود و باید منابع را به‌عنوان استانی هزینه‌ای تامین کنیم.

وی یادآورشد: تعداد کارگاه‌های فعال استان قزوین ۱۸ هزار و ۶۷۹ مورد و تعداد بیمه‌شدگان ۲۸۳ هزار و ۶۴۸ نفر، مستمری‌بگیران ۱۰۱ هزار و ۱۱۱ نفر و مقرری‌بگیران بیمه بیکاری هم چهار هزار و ۱۲۲ نفر است.

کوزه گرها درباره جمعیت تحت پوشش نیز گفت: در حال حاضر ۸۹۹ هزار و ۴۵۱ نفر از جمعیت استان معادل ۶۷ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و ماهانه به طور میانگین ۸۲۲ میلیارد تومان به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران و بیکاران پرداخت می‌کنیم.

وی تعداد بیمه‌شدگان اجباری استان را ۱۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر، حرف و مشاغل آزاد ۳۴ هزار و ۸۱۴ نفر، بیمه اختیاری ۹ هزار و ۹۲۵ نفر و رانندگان را ۲۰ هزار و ۹۵۸ نفر اعلام و بیان کرد: همچنین ۱۲ هزار و ۷۵۸ کارگر ساختمانی و یک هزار و ۶۵ نفر از قالیبافان ، ۱۹ نفر زنبوردار، ۳۸۴ باربر،۲۶۶ خادم مسجد، ۴ هزار و ۱۲۹ کارفرمای صنفی تحت پوشش بیمه هستند که جمعیت بیمه شده خاص نیز ۸۴ هزار و ۳۱۸ نفر است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان قزوین با اشاره به مطالبات این اداره کل نیز گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان از بخش‌های دولتی و خصوصی مطالبه داریم که پرداخت نشدن آن چالش‌های سازمانی را دو چندان کرده است.

وی افزود: اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین با هشت شعبه، هفت کارگزاری و هفت شعبه اقماری در مسیر خدمت به بیمه‌شدگان استانی مشغول به فعالیت است.

کد خبر: 68313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =