عضویت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در صندوق بیمه روستایی و عشایر

«صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور بیمه فعال روستایی و عشایر هستند و دولت منابع لازم را در این زمینه پیش‌بینی کرده است و کمتر کشوری را داریم که در حوزه بیمه‌های اجتماعی، بیمه‌گذار یک سوم هزینه‌های بیمه‌ای را پرداخت کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی در گردهمایی سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سالن اجتماعات اداره‌کل تأمین اجتماعی استان قم بیان کرد: براساس گزارش‌های آماری مجموع ایرانیانی که قبل از انقلاب تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی بودند کمتر از ۱۶ درصد بود اما امروز با قاطعیت عنوان می‌کنیم که این رقم به ۸۰ درصد رسیده است.

وی افزود: یکی از مأموریت‌ها و مؤلفه‌های عدالت اجتماعی موضوع تکافل اجتماعی است که جمهوری اسلامی ایران در این حوزه گام‌های بلندی برداشته است.

مرتضوی ادامه داد: به‌واسطه خدمات بزرگی که در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در کشور صورت گرفته، نرخ امید به زندگی به‌ شدت افزایش پیدا کرده است و ما برای تداوم این نرخ باید در حوزه تکافل اجتماعی و توسعه بیمه‌های اجتماعی تلاش کنیم.

وزیر کار با اشاره به تأیید نهایی حدود ۱۵ هزار نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: حضور این تعداد از نامزدهای انتخاباتی نشان‌دهنده وجود بسترهای لازم جهت رقابت برای سلایق مختلف اقتصادی و سیاسی است.

او همچنین اضافه کرد: فراهم‌بودن «امنیت مردم‌پایه» در کشور به برکت انتخابات است و مشارکت مردم در انتخابات نشان‌دهنده آن است که آنان مملکت را از آن خود می‌دانند.

مرتضوی ادامه داد: در حوزه سلامت انتخابات، شورای نگهبان و وزارت کشور با تمام توان خود پای‌ کار هستند و هیئت‌های اجرایی انتخابات نیز از اقشار مختلف مردم تشکیل شده است و سلامت انتخابات را مثل همیشه مانند حق‌الناس رعایت خواهند کرد.

وی افزود: در بحث امنیت، کشور ما مرکز امن جهان است و کمتر کشوری سراغ داریم که امنیت در آن مردم‌پایه باشد.

وزیر کار افزود: درباره انتخابات، مقام معظم رهبری تأکید دارند که انتخابات اقتدارآور و امنیت‌آور است و در این بین تبلیغ دشمنان برای شرکت‌نکردن در انتخابات است چون انتخابات سرنوشت مملکت را رقم می‌زند و تمام رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند که مردم ما در انتخابات شرکت نکنند.

وی با اشاره به این‌ که انتخابات امنیت‌آور است و اقتدار مملکت را تأمین می‌کند، بیان کرد: دشمنان ما تا دیروز قسم‌خورده بودند که همه گزینه‌های ما روی میز است اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم همه گزینه‌های آنان به زیر میز فرو رفت و این به برکت اقتدار و امنیت ایران است از این رو امروز رسالت همگانی بر دوش همه مردم کشور است که به امر انتخابات که نوعی امر به معروف است، اهتمام جدی داشته باشند.

کد خبر: 68324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =