افتتاح ۱۲ طرح صندوق کارآفرینی امید در کرمانشاه

طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ۱۲ پروژه با حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید در کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد طاهر عظیمی فشی، مدیرعامل صندوق کارآفرین امید استان کرمانشاه در حاشیه مراسم افتتاحیه این طرح‌ها که با حضور ویدئو کنفرانسی معاون رییس جمهور و رییس صندوق کارآفرینی امید کشور در روستای گمشتر شهرستان روانسر برگزار شد، گفت: از مهم‌ترین این طرح‌ها بهره‌برداری از سردخانه پنج هزار تنی روستای گمشتر شهرستان روانسر با اعطای ۸۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری است.

عظیمی فشی با بیان اینکه تسهیلات صندوق کار آفرینی امید تقریبا به صورت قرض‌الحسنه به طرح‌های خرد، کوچک و متوسط با کارمزد بسیار پایین ۶ درصد در راستای حمایت از تولید و اشتغال پرداخت می شود، افزود: صندوق کارآفرینی امید که یک نهاد مالی تخصصی در حوزه حمایت از کسب‌وکارهای خرد، کوچک و متوسط است، ‌۱۰ درصد اشتغال کشور را ایجاد کرده و این حاکی از ظرفیت بالای این صندوق در توسعه مشاغل خرد است.

مدیرعامل صندوق کارآفرین امید استان کرمانشاه در ادامه از پرداخت هزار و ۲۴۳ فقره تسهیلات با اعتبار دو هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: اعطای این تسهیلات زمینه اشتغال و تثبیت شغل هزار و ۵۰۹ نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به افتتاح سردخانه پنج هزار تنی با اشتغال ۲۶ نفر و گلخانه با ظرفیت سه هزار مترمربع با ۶ فرصت شغلی در شهرستان روانسر با کمک تسهیلات صندوق کار آفرینی امید؛ احداث این مجموعه ها را علاوه بر اشتغال در راستای ارزش افزوده به محصولات کشاورزی استان دانست.

عظیمی فشی با بیان اینکه کشورهای در حال توسعه و حتی پیشرفته، تمرکز خود را بر حمایت از کسب‌وکارهای خرد گذاشته اند، افزود: بیش از ۷۰ درصد منابع مالی این کشورها هم، ویژه حمایت از کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط است.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید با برخورداری از یک ظرفیت نیروی انسانی عظیم همچنین شبکه وسیع و زیرساخت‌های فن‌آوری می‌تواند بیش از ده‌ها برابر عملیات پرداخت را در حوزه تسهیلات و خدمات انجام دهد.

صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه در تمامی معیارهای ارزیابی به ویژه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی رتبه برتر کشوری دارد.

کد خبر: 68332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =