مصلی تهران رسانه‌ای شد

درهای مصلی تهران صبح امروز پس از ۶ سال وقفه به روی اهالی رسانه باز شد و نخستین روز برگزاری بیست وچهارمین نمایشگاه رسانه با شعار" نجستم همیشه جز از راستی" آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، شبستان مصلی میزبان ۶۰ رسانه مکتوب، رسانه‌های آنلاین و برخط است. غرفه‌هایی همچون غرفه غزه و کودک و رسانه و کافه رسانه فضای نمایشگاه امسال را متفاوت‌تر از گذشته کرده است. بسیاری از بازدیدکنندگان امروز را اهالی رسانه به خود اختصاص داده‌اند.

١٢ رسانه از هشت کشور افغانستان، پاکستان، ترکیه، تونس، عراق، یمن، فلسطین و لبنان در این نمایشگاه که ساعتی پیش در مصلی امام خمینی (ره) افتتاح شد، حضور پیدا کرده‌اند.

در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران ۶ رویداد و نشست در دسته‌های «به وقت رسانه»، «کتاب رسا»، «تجربه کاوی رسانه»، «کارگاه اسرا» و «دورهمی با پیشکسوتان» برگزار می‌شود.

دورهمی با پیشکسوتان در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در سالن مرحوم امیرحسین فردی برگزار می‌شود.

بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه‌های خلاق و دانش‌بنیان فعال در این حوزه میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری است. برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه فناوری و هوش مصنوعی از رویدادهای حاشیه‌ای این نمایشگاه خواهد بود.

همچنین اعلام شده است مراسم نکوداشت محمدمهدی فرقانی در نخستین روز بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار می‌شود.

ابراهیم هنرمند یکی از بازدیدکنندگان در گفتگو با آتیه‌آنلاین می‌گوید: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی صاحبان رسانه و نشریات و تبادل افکار و نظرات است.

وی در ادامه می‌افزاید: بحث تبلیغات و درآمدزایی یکی از موضوعاتی است که امروز رسانه‌ها بیشتر دغدغه آن را دارند و این نمایشگاه فضای مناسبی برای شناسایی رسانه‌ها است.

ابوالفضل نیز معلولی که با ویلچر خود را به نمایشگاه مطبوعات رسانده می‌گوید: برگزاری چنین نمایشگاهی که اهالی رسانه در آن حضور دارند می‌تواند در بیان مشکلات جامعه افراد دارای معلولیت و انتقال آن به مسئولان ذیربط نقش مهمی را ایفا کند.

وی که ۵۲ سال سن دارد می‌افزاید: در واقع نمایشگاه می‌تواند زبان گویای ما باشد و حضور ۲۰ نفر از اعضای کمپین معلولان در نمایشگاه برای جلب توجه رسانه ها در خصوص مطالبات صنفی افراد دارای معلولیت به چشم می‌خورد.

رئیس این کمپین می گوید: در گذشته بازتاب خوبی از نمایشگاه مطبوعات گرفتیم و محدودیتی در بیان مسایل و مشکلات نداشتیم و با حضور مسوولان زیربط بسیاری از مسائل و مشکلات مطرح و رسیدگی شد.

نمایشگاه رسانه‌های ایران با رویکرد جدید توسط معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز ۲۹ بهمن لغایت دوم اسفند در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

کد خبر: 68352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =