بورس بالاخره مثبت شد

 روز یکشنبه «بیست و نهم بهمن ماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از ۴ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۶۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۴.۶۴۵ واحدی در محدوده دو میلیون و ۶۴ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با رشد ۱.۳۵۳ واحدی در محدوده ۷۲۲ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۷ میلیارد ورقه سهم طی ۳۰۵ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۱ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری امید، پتروشیمی بوعلی و پالایش نفت تهران، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای و صنایع سیمان دشتستان و دارو پخش بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز افزایش ۷۶ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۴.۶ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۱۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۶ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادها، پلیمر آریا ساسول، صنعتی مینو، صنایع مادیران، ایران‌خودرو دیزل، گروه انتخالب الکترونیک آرمان و حمل و نقل گهر ترابر سیرجان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بیمه پاسارگاد و پویا زرکان آق دره بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که امروز شاهد بازگشایی خنثی نماد ایران‌خودرو به عنوان لیدر سنتی بازار سهام بعد از دو هفته بودیم، شاخص کل بورس با توجه به اینکه در منطقه حمایتی قرار گرفت، مثبت بود. اما دیروز شاهد فروش‌های سنگین برخی کدهای حقوقی در سهام بزرگ بازار بودیم که به نظر این حقوقی‌های فروشنده صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام هستند که بنا به دلایلی تصمیم به فروش گرفته‌اند.

از سویی حتی بعد از سرگذراندن اتفاقات سیاسی در منطقه، خروج برخی پول‌ها برای خرید اوراق ۳۰ درصد و برخی اخبار دیگر، بازار سهام همچنان بی‌رمق دنبال می‌شود. میتوان گفت بازار سرمایه بیشتر دچار حالت ترس شده است.

کد خبر: 68353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =