با گرفتن فشار فروش سهام، بورس مثبت ماند

 روز دوشنبه «سی‌ام بهمن ماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از ۶ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۷۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۶.۵۷۳ واحدی در محدوده دو میلیون و ۷۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با رشد ۴.۵۸۲ واحدی در محدوده ۷۲۲ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۱.۴ میلیارد ورقه سهم طی ۳۰۵ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۴ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پتروشیمی بوعلی، پالایش نفت تهران، داروسازی عبیدی، پالایش نفت بندرعباس و صنعتی و معدنی گل گهر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای مخابرات ایران و بانک پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز افزایش ۱۴۲ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۹ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۶۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۳۴ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای صبا فولاد خلیج فارس، صنعتی مینو، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، صنایع مادیران، پلیمر آریا ساسول و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بانک سامان، شهر سازی و خانه سازی باغمیشه و نفت پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۴۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۳ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها نیز ۱۰۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز منفی ۲۵۰ میلیارد تومانی تا به اینجا در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

تلاش‌ها برای بهبود روند معاملاتی بازار سهام ادامه دارد و امروز هم شاهد حضور فعال بازارساز بر روی تابلوهای معاملاتی بودیم و همین موضوع باعث رشد نسبی ارزش معاملات نسبت به دیروز شد.

با گرفته شدن فشار فروش در نماد ایران‌خودرو طی معاملات امروز و احتمالا یکی دو روز آینده به نظر می‌شود، با توجه به بحث واگذاری خودروسازها، به روند گرفتن این نماد و به تبع آن بازار سرمایه امیدوار بود. بی شک این روند خود را در روی تابلوها و ارزش معاملات نشان خواهد داد.

کد خبر: 68391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =