واگذاری ایران خودرو و سایپا، محرک رشد بورس

 روز سه‌شنبه «اول اسفند ماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از ۶۰۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۷۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۶۰۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۷۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن اما کاهش ۱۹۴ واحدی در محدوده ۷۲۷ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۶ میلیارد ورقه سهم طی ۲۷۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۱ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنعتی و معدنی گل گهر، سرمایه گذاری ملی ایران، داروسازی عبیدی و کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای مخابرات ایران و بانک پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز افت ۳۸ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶.۲ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۵۴۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۳۲ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای گروه انتخاب الکترونیک آرمان، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات و بیمه دی بیشترین تاثیر منفی و نمادهای پلیمر آریا ساسول، صنعتی مینو، بیمه کوثر و صنایع مادیران بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۱ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها نیز ۳۶۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز مثبت ۲۴۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند.

همچنان بازار سهام با این ارزش و حجم معاملات حرفی برای گفتن ندارد و بسیار ناامیدکننده ظاهر شده است. رنج‌های مثبت به سرعت و به‌راحتی رو به پایین می شوند و مثبت‌ها در هیچ سهمی ماندگار نیست.

این بین اما بازارساز به نظر به هدف خودش که بازگشت تعادل به تابلوهای معاملاتی است طی معاملات دو روز اخیر و با باز شدن نمادخودرو رسیده است. بحث واگذاری دو خودروساز بازهم داغ شده و این موضوع خودش را در معاملات دو نماد وساپا و ورنا نشان می‌دهد، اگر اخبار جدی‌تر منتشر شود، این مسئله می‌تواند به کلیت بازار سهام کمک کند.

کد خبر: 68429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =