طرح کرامت رضوی، سفری معنوی و زیارتی برای بازنشستگان

اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران به مشهد مقدس، قم و شیراز در راستای اجرای طرح کرامت رضوی اقدام سازمان تأمین اجتماعی برای بهره‌مندی این افراد از سفر معنوی و ‌زیارتی است. از سال ۱۳۹۵ تاکنون با اجرایی شدن این طرح، زمینه مشرف شدن اقشار مختلف بازنشسته فراهم شد.

به گزارش آتیه آنلاین، زمانی که طرح کرامت رضوی در راستای تشرف افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر برای زیارت امام هشتم (ع) آغاز شد، تصمیم بر اعزام بازنشستگانی که برای بار اول به این سفر معنوی و زیارتی اعزام می‌شوند گرفته شد. اما اکنون چنان از این طرح استقبال شده که تنها آن افراد یکبار به این سفر اعزام شده‌اند برخی از آنها درخواست‌های دوباره برای زیارت امام هشتم (ع)، ‌ بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) در قم و شاهچراغ (ع) در شیراز را دارند.
کرامت رضوی به عنوان یک سفر زیارتی اشتیاق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را برای زیارت ضامن آهو افزایش داده تا حتی اگر شده برای چند بار زمینه‌ای برای این سفرهای معنوی و زیارتی ویژه این گروه از جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی فراهم شود.
سازمان تأمین اجتماعی اکنون چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش دارد که سالانه تعدادی از این افراد در راستای اجرای طرح کرامت رضوی امکان استفاده و بهره‌مندی از سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) را دارند.

اعزام ۵۰ هزار بازنشسته‌ به سفرهای زیارتی
محسن تقیانی، مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین ‌اجتماعی درباره اجرای طرح کرامت رضوی از سال ۱۳۹۵ گفت: طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی یکی از طرح‌های مهم سازمان برای جامعه بازنشستگان است. سال گذشته قریب به ۵۰ هزار نفر به مشهد مقدس، قم و شیراز اعزام شدند. در سال‌های گذشته در نهایت هر سال ۳۰ هزار نفر به این سفرهای معنوی مشرف می‌شدند.
او ادامه داد: در حال حاضر در قالب این سفرها با داشتن پیوست فرهنگی، دوره‌های آموزشی شامل مباحث اعتقادی، بصیرتی، آداب زیارت، طب سنتی، تغذیه و سلامتی و افزایش معلومات و آگاهی‌های بازنشستگان در جریان این سفرهای زیارتی برای گروههای هدف اجرایی می‌شود. همچنین برای مدیریت اعزام سفر برای متقاضیان، سامانه‌ای طراحی شده که قبل از تهیه بلیط، سوابق تمامی متقاضیان معرفی شده از سوی کانون‌های بازنشستگی بررسی شده تا در صورتی که افراد پیشتر به این سفرها اعزام نشده باشند برای همه این افراد این امکان فراهم شود.

فراهم شدن امکان اعزام بازنشستگان استان‌های کشور به مشهد مقدس
طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس یکی از طرح‌های اولویت‌دار سازمان تأمین اجتماعی به منظور حفظ کرامت مستمری‌بگیران است. این طرح زیارتی از سال‌های گذشته در راستای استفاده بازنشستگان و مستمری‌بگیران از این سفر معنوی هدف‌گذاری شد.
علی‌اصغر بیات، عضو هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری ۵۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان در راستای اجرای طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند. سال گذشته نیز حدود ۵۰ هزار نفر از این افراد اعزام شدند.
او بیان کرد: با توجه به اینکه هدفگذاری این است که ۵۰ هزار نفر از طرح کرامت رضوی در راستای اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استفاده کنند، تلاش این سازمان بر اجرای دقیق این طرح تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شد. البته در طول دو سال شیوع کرونا طرح کرامت رضوی به طور موقت تعطیل و اجرایی نشد و سال گذشته این طرح دوباره زمینه اجرایی پیدا کرد. اجرای طرح کرامت رضوی در سال‌جاری نیز با آغاز ثبت‌نام از طریق کانون‌های بازنشستگان در همه شهرستان‌ها به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد تا بازنشستگان به صورت رایگان از خدمات این سفر بهره‌مند ‌شوند.
عضو هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی گفت: در راستای اجرای این طرح زمینه زیارت امام هشتم (ع) و تشرف به مشهد مقدس برای بازنشستگان همه استان‌های کشور فراهم شده است.
محمد اسدی، ‌ رییس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز در این باره گفت: در حوزه طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی به ویژه مشهد مقدس، براساس بسترهای ایجاد شده و اقدامات پیش بینی شده به احتمال قوی تا پایان سال ۲۵ هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به این سفر اعزام می‌شوند.
در حال حاضر جامعه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جامعه مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی را بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان شامل می‌شوند که این سازمان سال گذشته ۴۶۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای تعهدات همه‌جانبه خود در قبال این افراد هزینه کرد.
تأمین اجتماعی به واسطه ارائه خدمت به ۴۷ میلیون نفر در قالب ۵۳ درصد جمعیت کشور، ‌
M.b: خدمات و تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت به همه گروه‌های تحت پوشش ارائه می‌دهد اما بازنشستگان و مستمری‌بگیران در حوزه رفاهی، ‌ پرداخت مستمری، بیمه تکمیلی و خدمات درمانی بیشتر مورد توجه هستند.

کد خبر: 68475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =