بورس در دره نزول گرفتار شده است

 روز ‌دوشنبه «هفتم اسفند ماه» شاخص کل بورس با افت بیش از ۱۶ واحدی در محدوده دو میلیون و ۴۹ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با ریزش ۱۶.۷۱۵واحدی در محدوده دو میلیون و ۴۹ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز کاهش ۱۰.۷۳۴واحدی در محدوده ۷۱۲ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۵ میلیارد ورقه سهم طی ۳۴۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۴.۸ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، بانک ملت، پتروشیمی نوری، گسترش نفت و گاز پارسیان، ایران‌خودرو، کشتیرانی جمهوری‌اسلامی و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای صنایع سیمان دشتستان و ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۲۵۲ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۸.۶ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۲۵ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۳ هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب، صنعتی مینو، پتروشیمی زاگرس، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، ایران‌خودرو دیزل و تولید نیروی برق دماوند بیشترین تاثیر منفی و نمادهای تامین سرمایه دماوند و توسعه معادن کرومیت کاوندگان بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

بورس این روزها به هیچ عنوان حال و روز خوشی ندارد و به‌رغم رشد قیمت دلار، بورس حمایت‌های خود را یکی پس از دیگر از دست می‌دهد. سهام‌داران نیز خسته از هر زمانی فقط به فروش دارایی‌ خود با ضرر هنگفت و خروج از بورس به هر قیمتی می‌اندیشند. همین موضوع فشار فروش را در این بازار بسیار زیاد کرده است. سرمایه‌گذاران تحت هر شرایطی حاضرند عطای حضور در این بازار را به لقایش ببخشند و بروند.

کد خبر: 68549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =