بهانه رشد بورس جور شد

روز ‌سه‌شنبه «هشتم اسفند ماه» شاخص کل بورس با افت بیش از ۳ واحدی در محدوده دو میلیون و ۴۵ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۳.۹۸۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۴۵ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز کاهش ۳.۲۱۴ واحدی در محدوده ۷۰۹ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۵ میلیارد ورقه سهم طی ۲۹۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۴.۵ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنایع سیمان دشتستان، سرمایه‌گذاری، نفت، گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت اصفهان، ایران‌خودرو و بانک‌ملت بیشترین تاثیر منفی و نمادهای بانک پارسیان و نمادهای پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۸۳ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۶ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۸۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۱ هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و نمادهای بیمه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و صنعتی مینو بیشترین تاثیر منفی و نمادهای گروه انتخاب الکترونیک آرمان، پلیمر آریا ساسول، صنایع مادیران و خدمات بندری سینا بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افتی ۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۲.۸ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۵۷ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز منفی ۲۹۱ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت تا به اینجا ثبت شد.

بعد از اینکه خاندوزی وزیر اقتصاد اعلام کرد، دولت در واگذاری خودروسازان مصمم است، در دقایق پایانی بازار امروز، روی نمادهای خودروساز رنج‌های مثبتی کشیده شد و کمی کلیت بازار مثبت شد. اما این مثبت باید ادامه‌دار باشه و باعث رشد ارزش معاملات روی تابلوهای معاملاتی شود. حال باید دید که نمادهای خودروساز بهانه رشد بازار سهام خواهند شد و به نوعی آیا این بهانه جور شده است؟

کد خبر: 68586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =